Gud vad jag är bra!

Idag känns det som att jag hunnit med massor av grejer! Egentligen har jag inte det, men jag har utfört dem väl, så det känns som att jag gjort dubbelt så mycket. :D Jag vaknade på morgonen som vanligt och gjorde allt. Även om jag var jättetrött dock, så gick jag inte och lade mig igen efter jag lämnat Violette i skolan, utan jag gick på promenad istället. Sedan åt vi lunch, och jag hann även ringa och boka tid hos läkaren för den där hälsokollen. Och DET BÄSTA AV ALLT VAR, jag tog hela samtalet på franska! :D Blev lite förvirrad när hon nämnde vilken tid jag kunde komma, för siffrorna mellan 13-16 har jag inte så bra koll på. Måste liksom räkna dem i huvudet i ordning för att komma ihåg vad som är vad. Dåligt. Jag kom i rätt tid i alla fall, var bara tvungen att tänka efter en stund. Dock så hade jag tänkt gymma på eftermiddagen, men eftersom jag fick läkartiden mitt i allt så fick det vara. Istället gymmade jag lite hemma innan jag duschade. Jag var frisk som en nötkärna också, utom att jag har sträckt någon muskel i ryggen. Men tydligen så ska "varma duschar och stretchning" hjälpa.

På eftermiddagen blev jag sjukligt trött, och jag höll på att (trott eller ej) SOMNA mitt i en Betapetmatch! Men jag kom över den fasen, då pappan kom upp från en stunds pysslande i källaren med en gran! :D Violette blev helt till sig, men jag sade åt henne att vi skulle klä den efter middagen så att vi alla kunde göra det tillsammans eftersom Louise var på gymnastik. Och henne for jag sedan och hämtade, och vi kollade på den där tv-serien som hela familjen följer. Och SEN, mina vänner, så var det dags för middag. Och eftersom det är fredag så var det... ja, crêpes såklart. :) Men grejen var nu, att JAG fick sköta själva görandet! Smeten var redan gjord, men jag fick hälla upp det i den speciella crêpesmaskinen, medan Louise lade på tillbehör, såsom skinka, ost och grädde. Det är "de salta crêpesen". Barnen måste ta minst två var av dessa innan de får gå över på de söta, som är med socker, honung eller smält choklad. Jag föredrar de salta, just för att jag helst inte äter sötsaker till middag. Dock så brukar jag avsluta med en söt eller två som efterrätt. :)

Efter middagen städade jag undan medan barnen tittade på Koh-lanta (franska Robinson). Sedan klädde vi granen. Det var mysigt och om jag får säga det själv så blev den riktigt fin. :D Sen var det läggdags för barnen. Jag glömde bort tiden lite, så det blev lite sent. Jag trodde att alla hade somnat för ett tag sen dock, men sen kom Violette ner för en halvtimme sen och sade att hon inte kunde sova. Så jag har suttit med henne ett tag. Vad gör man egentligen? Jag minns inte vad jag gjorde när jag var liten i alla fall... Man satt väl uppe ett tag till, men nu när klockan är så mycket så det finns det ingen tid till det. Tänkte gå upp om en stund igen och se om hon somnat. Och har hon inte gjort det så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. För föräldrarna är inte hemma än, så jag kan inte lägga över ansvaret på dem direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0