Hem, ljuva hem!

En buss, tre tåg, två flyg och en bil senare så sitter jag nu äntligen hemma! :D Som ni kanske förstår så innebär det medveten bloggtorka, för jag orkar inte blogga om det inte finns något att skriva om. Men jag kan skriva hur det gick idag i alla fall!

Jag vaknade hyfsat enkelt i morse och sov ganska bra i natt. Direkt när jag tog mig upp ur sängen så slog stressen till dock. Men när jag väl gick ut genom dörren och väntade på bussen blev jag lugn som om det vore en helt vanlig dag, och så fortsatte det att vara nästan hela dagen faktiskt. Efter att jag kom fram till flygplatsen så gick allt väldigt smidigt, och jag passae på att köpa en kycklingsandwich till lunch. Väl ombord på planet var jag så trött att jag somnade innan planet ens lyft, haha! Sen sov jag ostört i ungefär 45 minuter. Det var det enda jag lyckades sova på hela resan dock. Flyget till Riga hade blivit smått försenat, så jag hade en halvtimme på mig att hitta till nästa gate innan den skulle öppna för boarding. Jag hittade den på fem minuter dock, och passade då på att köpa en härlig blåbärsmuffin att fika. På grund av den lilla marginalen så behövde jag inte vänta nånting nästan, vilket var otroligt skönt. Om det sedan var modigt eller dumdristigt är ju en smaksak dock. Jag skulle säga att det är otroligt skönt att dra ner på väntetiden emellan själva resorna, eftersom de är dryga nog som de är. Blir det förseningar så är det dumt däremot, för att missa ett plan är inte direkt som att missa en buss.

Själva landningen från Paris till Riga var inget att leka med heller. För det första, de är balter, och för det andra så var det lite dåligt väder. Så det var veeerkligen skakigt. Jag höll på att dynga ner mig. Jag skulle ändå påstå att jag är en aning flygrädd faktiskt. Jag hatar landningarna speciellt, de brukar vara så ostabila. Men å andra sidan är de väl kanske det bästa, för då är man nere på marken igen.

Mellan Riga och Umeå så var det en liten mellanlandning i Vaasa, vilket är väldigt skumt. För mellan Vaasa och Umeå är det 20 minuter med flyg, vilket innebär att man inte ens hinner ta av sig bältet innan planet börjar sjunka igen. Och sen var typ inte ens en tredjedel av planet fyllt. Sen har jag ingen aning vad som hände riktigt, om det var fel i planeringen eller något, för vi landade 20 minuter innan den beräknade ankomsttiden! Skönt såklart, men konstigt.

Nu ska jag bumsa i säng! Katterna har följt efter mig hela kvällen, så förhoppningsvis kommer de följa mig till sängen också. :D Mysigt. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0