Julen kom tidigt i år!

Egentligen känner jag att jag har en miljon saker att berätta om, men för att inte vara alltför trött imorgon och virra bort mig på både tågstationer och flygplatser så ska jag lägga mig snart och har inte så mycket tid. Jag har i alla fall packat in i det sista och kom sedan på i efterhand att det vore bra att skriva en lista. Det har jag gjort nu. Det tog lite extra lång tid att komma tillbaka hit från Dijon (barnens mormor och morfar bor ca en halvtimme därifrån, men jag minns inte namnet så vi säger Dijon) eftersom det typ blev snöstorm mitt i allting! Och eftersom föräldrarna inte är hemma imorgon så ska jag ta bussen ner till tågstationen, och om det är snöstorm så åker inte bussarna. Dock är det lugnt här. Men jag fick också veta att det pågår strejk på flygplatsen. Även om det är en annan terminal än den jag ska flyga på, så är det ändå samma terminal som mitt tåg anländer på. Panikennnn! Jag kände att jag var inne i "Janice-mode" ett tag. Och sen är det alltid lite skrämmande att man ska behöva vakna själv när det är såpass viktiga tider att passa. Får väl ställa 30 larm. Det löser sig.

Mormorn och morfarn hade ett suuperfint hus ute på landet med världens största tomt och världens finaste utsikt. Hade lätt kunna bo där. Så, jag ska inte babbla på för mycket, utan lägger upp lite bilder. En bild säger mer än tusen ord vet ni. ;) Godnaaatt!


Utsikten från övervåningen


Mina presenter! Jag fick örhängen, handväska(!!), och lite mat speciellt från Dijon-området (senap, aniskarameller och kryddkaka)


Förrätt: potatis- och jordärtskockssoppa med torkat kött. (aperitif var foie gras)


Huvudrätt: kalkon med fyllning och kastanjer


Efterrätt: två olika sorters bûche, choklad

Och vanilj och kastanjer.

Vi hade i alla fall en vit "jul". :D

Kommentarer
Postat av: Kajsa

HAHAHA janice-mode XDD Ser det framför mig! Allt kommer säkert gå jättebra ^-^



Maten ser fett god ut, det där med torkat kött har alltid låtit intressant tycker jag!

2011-12-19 @ 21:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0