Julklappar!

Vissa dagar börjar bra och slutar dåligt, medan andra börjar dåligt och slutar bra. Om jag fick bestämma skulle jag vilja att min dag börjar dåligt men slutar bra. Att vakna på fel sida kanske inte är en höjdare, men att somna på rätt är ändå viktigare. Idag har jag haft en sån dag. På morgonen hade jag lite ont i magen och var otroligt trött. Sedan gick jag på promenad, och kände mig allmänt seg. Efter ungefär halva promenaden när jag börjat få upp farten så hände den klassiska filmscenen. Precis när jag passerade en pöl som fanns på vägen så körde en bil förbi och ALLT flög rakt på mig. Jag blev dyngsur. Jag fick lust att bara skrika "FUUUCK YOOOOOOOU!!" och kasta sten på bilen. Hela min promenad kändes förstörd. Men jag fortsatte ändå att gå, och jag kanske gick snabbare än innan, vad vet jag. Det är tur att träningtights är gjorda av ett visst material, för jag torkade visserligen rätt snabbt. Efteråt tog jag en dusch och åt lunch med Violette, och då kändes allt mycket bättre.

Vid halv tre traskade jag ner på stan med plånboken i högsta hugg! Det första jag gjorde var att gå in på claire's och köpa en ring. Jag har inte kunnat sluta tänka på den sen jag var in dit i fredags, så jag var tvungen. Efter det bar det av till lite olika affärer. Jag visste inte vad jag sökte efter, så det var bara att gå in överallt. Jag köpte även ett par vanliga strumpbyxor till mig själv eftersom jag bara har med mig ett tjockt par hit, och alla hemma i Sverige är det ändå hål i. Det kändes lite pinsamt när jag inte kunde förklara vad jag ville ha när butiksbiträdet kom fram till mig och frågade. För jag visste varken vad "strumpbyxa" eller "tunn" hette på franska. Men det löste sig. Sen kan jag nu bocka av allas klappar utom mamsens och familjens! Jag har en liten grej till dem, men jag ska ge något mer. Och sen kanske en till liten grej till *hemllig*. Hihi! Just nu har jag åtta klappar, men de flesta är bara smågrejs, så nästan alla får fler än en sak. Jag köpte dock ingen våffla när jag var på stan, även om jag var supersugen. Men jag kände att jag inte var tillräckligt hungrig för att slösa de ack så värdefulla 25 riksdaler det kostar! Ibland är jag snål. Men så är det när man ska vara generös mot andra! Kanske äter en på lördag dock, för då ska jag på den lilla julmarknaden som börjar då tillsammans med Inga. :) På vägen hem från stan stötte jag även på Rob (britten)! Världen är bra lite alltså. Vi pratade en stund, men sen var jag tvungen att skynda mig hem för att hämta Violette från skolan.

Jag tänkte börja lyssna på julmusik för en stund sen, på en playlist som jag satt och pysslade med skiitlänge förre julen på Spotify. Men så kan jag tydligen inte använda det från utlandet om jag varit borta längre än två veckor! DÅLIGT. Jag funderar allvarligt på att skaffa Premium bara för att jag är så desperat att få höra fina julsånger utan att behöva söka upp varenda en på youtube. Det ska bara rulla på. Så vill jag ha det. Med en lussebulle i handen och tända ljus. Men så är det inte nu. Och det suger.

Nåja, jag ska inte hänga läpp för småsaker, för kvällen har varit fin annars. :) Såg första avsnittet av "Prison Break" eftersom jag ska börja om det nu. Såg aldrig klart serien och den var ju himla bra innan jag slutade kolla. Den blir väl förmodligen rätt dålig på slutet så som alla andra serier, men det får jag ta, för jag ska se hela den här gången! Nu blir det nog Halv åtta hos mig dock, har inte sett ett enda avsnitt i veckan! Trevlig första december på er alla!

Jättefin ring den! Mmm-hm!

Kommentarer
Postat av: Benji

Jag såg dom två första säsongerna av Prison Break. Det var knappt värd det. Efter säsong 1 och några få avsnitt in i säsong 2 bryr man sig inte längre, trust me. :P Du kan ju använda Spotify om någon här i Sverige loggar in på ditt konto en gång efter två veckor, sen igen en gång efter två veckor osv. Sandra kanske kan göra det åt dig. Själv använder jag ju inte Spotify. Jag har fått tips från Parvin om vad hon vill ha i julklapp, vi kan prata om det imorgonkväll kanske. Och även om andra julklappar. ;)

2011-12-01 @ 22:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0