Ka-ching!

Helgens extra timmar har inte varit helt belöningslösa, nejdå! När föräldrarna kom hem idag berättade jag att jag skulle ut med internationella gänget och inte hade så mycket pengar, och undrade då om jag kunde få månadens lön i förskott. Det kunde jag inte, eftersom de inte hade så mycket pengar på sig. DOCK så fick jag helgens lön! :D Underbart. Jag tänkte nog gå och klippa mig på torsdag också för de pengarna.

Klockan halv fem begav jag mig mot skolan där några från gänget bor, eftersom vi skulle samlas fem. Det är vår officiella mötesplats. Där träffade jag Rob och Andrea. Vi väntade sedan in Inga, Alex, Angie och Maria för att ta oss vidare till bowlinghallen. Bowlingen kostade olika beroende på vilken tid och dag man var där, och man fick dessutom betala extra för skorna. Nu när vi var där blev det totalt 7,30 euro per person. Jag minns verkligen inte vad det kostar hemma, men det är väl ungefär samma. Det var bara fem av oss som spelade dock. Det var kul, men jag var väldigt dålig. Ringrostig. Jag kom trea i alla fall. Dock så kan jag tillägga att det bara var jag och Rob som spelat förut, medan de andra var helt nybörjare. Så, tredjeplats är fortfarande ingen höjdare. Efter det gick vi och letade efter en liten snabbmatsrestaurang så vi kunde köpa med oss mat och sätta oss och äta på gängets favoritbar. Jag beställde nuggets och pommes frites. Gött. Sedan köpte jag en cola inne på baren, och fick den på glasflaska. :D Alltid godare då. Sen har jag dessutom inte druckit cola på över en månad. Lite senare så fick vi besök av fransmannen som brukar med hänga med oss, och även en ny tjej som jag inte träffat förut, som var från Trinidad och Tobago. Det var lite svårt att förstå henne, för hon hade en väldigt konstig accent. Men hon var trevlig i alla fall. Jag måste verkligen skaffa ett franskt nummer nu när vi börjar bli så många, för det är inte kul att behöva betala 1,22 kr för att skicka typ "Jag kommer ikväll.". Nåväl, vi hängde i baren ett tag, men jag orkade inte sitta så länge.

På tisdag är det lite knytis för att säga hejdå innan (nästan) alla far hem över jul. Och eftersom det är den 13:e och alltså lucia så hade jag tänkt baka lussebullar. :D Det kommer nog bli bra. Hoppas bara att jag får tag på alla ingredienser. Och att saffran inte är lika dyrt här. :P Det lär bli mysigt i alla fall. Bises.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Om du hade varit på ICA så hade du fått 2 påsar saffran för 30kr - inte illa! (Jag har kommit fram till att jag är en sådan som tar med sig jobbet hem. Alltid. Jag är som ett vandrande reklamblad numera haha)

2011-12-12 @ 03:39:24
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0