Klappkris

I eftermiddags var jag på stan och köpte de sista klapparna och en smoothie. Så nu är alla presenter klara UTOM familjens... Jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle köpa... Jag gick in i alla möjliga affärer och kom på idéer, som antingen var för dyra eller helt enkelt för dåliga. Sen fick jag nog och bestämde mig för att köpa en smoothie på vägen hem för att kanske få igång mina hjärnceller lite grann och komma på något. Nu har jag ändå kommit på något hyfsat. Kanske inte hundra nöjd, men jag lär hålla min budget i alla fall.

Annars sov jag nästan hela förmiddagen... Jag sover alldeles för mycket på dagtid. :P Men jag ides verkligen inte göra något och var supertrött. Dock så hann jag bara ta en kort promenad, men jag gick ändå fram och tillbaka till stan, så lite motion fick jag i alla fall. Jag kollade precis upp avståndet också, har aldrig tänkt på att göra det förut. Och det är 1,9 km till centrum. Så nästan 4 km fram och tillbaka. :D

Eftersom det är Saint Nicholas idag så har familjen (barnen främst) fått tre lådor med choklad, godis och kakor skickade hem till sig från släktingar. En riktig fest, jag var tvungen att ta lite. Undrar om jag kommer ha ett chokladberoende när jag kommer hem... Jag har slutat att äta Nutella varje dag till frukost i alla fall, det är väl ett framsteg. :P

Nu ska jag se fortsättningen av "Prison Break"! :D Avsnitt fyra. Lika bra att börja tidigt så jag inte sitter bänkad där vid klockan ett. Sen är det kaosdag imorgon. Suck. Men jag ska laga pytt i panna till lunch! :D Familjen köpte det från IKEA en gång, som ligger en timme härifrån, och tyckte om det jättemycket. Hoppas jag kan mäta upp till de förväntningarna, köpespytt är inte att leka med! Sen finns det inga rödbetor dock... Jag får klara mig med ägg.

Kommentarer
Postat av: Janne

Jag var till tandläkarn idag. I en och en halv timme. Han drog bort en tand. Tack och lov att han bedövade. Han var tvungen bryta tanden i fyra delar för att få ut den. Fasansfull upplevelse. Jag var klar kl 18, hämtade sedan snabbt pärm från två kunder. Kom sedan till kontoret för att sova en stund på soffan innan kvällsjobbet. Och vad ser jag, NÅGRA JÄKLAR HAR STÄLLT SIG PÅ MIN OCH PELLES PARKERING. Trots att vi har skyltat RESERVERAT POCOM. De tror väl att folk inte jobbar kvällstid. Bowlare förstås, jag gick in dig och uttryckte min upprördhet för killen som jobbar där (känner honom). Han kollade Transportstyrelsen men hittade inte. Jag skrev då en stor lapp och satte på båda rutorna med vår logga och mitt mobilnummer. Jag gick sedan upp till kontoret och sov en stund på soffan. Precis när jag vaknade ringde en man och bad om ursäkt, sa han jobbade vid VF och kom till bowlingen i sista minuten. Peller säger att vi ska hädanefter ställa ut koner när vi inte står där själva. Förbaskade marodörer!

2011-12-06 @ 21:17:24
Postat av: Kajsa

Vad du är hurtig med julklappar! Hahah jag har typ... en klar XD Har lite panik över vad alla ska få :( Har verkligen ingen aning..



HAHAH åh nutella! Jag vet inte varför jag blev så lycklig av att läsa det där med choklad! Hahah ååh nu vill jag sitta hos dig på morgonen och äta nutella-mackor :')



Och usch för pyttipanna, det är ju inge gott ju... Kör på ditt potatismos och köttbullar, det är en riktig svensk hit 8D

2011-12-07 @ 00:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0