Mys i mörkret

Jag insåg idag hur otroligt avslappnande det är att baka. Sen så kanske mycket har att göra med att jag lyssnade på julmusik medan och bara var med mig själv, i lugn och ro. Jag blev liksom harmonisk. Sen mot slutet så förstördes dock hela stämningen när en man skulle komma och laga vårt larm som har varit lite konstigt. Så han var tvungen att testa och greja, och larmet ringde då nästan konstant i 10 minuter. Det var inget lågt ljud kan jag säga. Men bullarna blev rikigt goda i alla fall. Det stod på receptet att det skulle bli 30-40 stycken, men jag fick det till 45. Jag gjorde dem rätt små dock, dels för att jag hellre äter flera små än en stor, och också för att jag skulle ta med dem till knytiset ikväll, vilket betyder att man ska äta flera olika saker, och inte vill bli mätt på bara en bulle. De blev väldigt luftiga och fina också faktiskt. Jag är riktigt nöjd. :D Nästan som att jag gjort det flera gånger, även om det var första gången.

På knytiset var vi elva stycken totalt. Jag förstår inte hur det kan dyka upp nya människor hela tiden... Så förutom "standardmänniskorna", så var även hon från Trinidad och Tobago där, en annan tjej från Tyskland och en annan amerikan. Vi åt raclette till middag, och det var suupergott. Godare än sist faktiskt. Jag ville inte äta mig för mätt, utan sparade mig lite till efterrätterna där jag verkligen inte kunde sluta äta. Jag vet inte hur många kakor jag tagit. Och även om jag var mätt, så tog det aldrig stopp. Farligt det där. Något lite komiskt medan vi åt var raclettemaskinen. Först stoppade vi i den i kontakten och satte på den. Vi väntade ett tag, men den blev aldrig varm. Vi upptäckte då att säkringen gått för det uttaget i väggen. Oh well, vi testade igen, och det funkade. Någon minut senare så hände dock samma sak. Jag är säker på att det var för hög ström i maskinen än vad kontakten klarade, annars skulle inte säkringen gå två gånger. Men alla var säkra på att vi skulle fortsätta, så vi testade igen. Nu höll den sig faktiskt! Så vi åt alla middag, njöt, och hade det trevligt. När sedan Inga och Krissy (från ToT) kom för att äta så slocknade ALLT. Maskinen slutade fungera, och ljusen slocknade. Så vi gjorde det bästa av situationen och tände massa stearinljus istället. Och vips! Så fick vi världens mysigaste stämning. Jag känner att jag inte bidrog med så mycket mer än lussebullarna ikväll, men det gör mig inget. Jag lyssnade mest på vad andra hade att säga och diskuterade. Jag kände mig harmonisk helt enkelt. Och mätt.

På morgonen hade jag lagt upp ett litet schema för förmiddagen, att jag först skulle sova en stund, sen gå på promenad och sen göra degen så den skulle hinna jäsa till sig. Men när jag vaknade så öööste det ner regn. Så jag kände att jag inte direkt orkade göra något vettigt, utan somnade om igen. Och nu har jag varit pigg och glad hela dagen! :D

Jag avslutar med lite bilder, nu måste jag sova. Jag är ledsen över den hemska blixten, men det var så mörkt, så hade inte så mycket till val.

Goa bullar!

Gänget!

Såhär mörkt var det ungefär.

Det började bra men... Sen spårade det, haha!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Shit vad mysigt det verkar! Och massa gott fika! Jag blev typ mätt av att läsa det där XD Och vad spännande med folk från massa olika ställen, värsta kul att träffas sådär ^-^

2011-12-14 @ 20:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0