Nu är jag redo, bring it!

Först av allt vill jag säga, att jag hittat något annat som jag inte kan äta, förutom tomat. Och det är njure. Jag åt det idag, för jag testar alltid att äta allt. Och oftast tycker jag om det. Ibland händer det att det är okey eller mindre gott. Men nu, så var det ÄCKLIGT. Jag skulle äta lunch efter jag kom hem från gymmet idag som vanligt, och då brukar jag äta själv eftersom jag kommer hem efter lunchtid. Och tur var väl det. Jag lassade på en tallrik med ris och med "njurgryta", och antog att det skulle vara gott. Värmde det. Satte mig ner, tog en tugga. Alltså, NEJ säger jag bara. Jag känner typ fortfarande smaken. AAAAH, herregud. Jag slängde allt och tog nytt ris och kycklinggryta istället. Det som gjorde det hela värre var själva konsistensen också, och det faktum att jag åt på en njure äcklade mig rejält. Jag kommer aldrig äta det igen, så mycket kan jag säga. Och om någon undrar vad det smakar så smakar det njure. Precis så som man tänker sig att njure ska smaka. Usch, nu lämar vi det.

Som jag sade igår och dagen innan det så tar jag hand om barnen nu i helgen. Så på eftermiddagen hämtade jag Louise från gymnastiken, och sedan fikade jag med Violette innan vi satte oss och spelade lite olika brädspel. Sedan började jag slå in alla klappar! :D Och självklart satt jag och lyssnade på julmusik medan jag pysslade. Det var riktigt mysigt. Violette kom in och hjälpte till efter ett tag. Så nu är allt inslaget också! Nu är jag redo för julen. Det enda som saknas är rimmen dock, som jag nog ska sitta och klura på imorgon. Sen ska jag lämna tillbaka ett paket imorgon också tror jag, för stan är öppen som vanligt eftersom det är juletider. Kanske köpa ett litet kort till barnens mormor och morfar också. Får se. För antingen far jag på stan med Inga imorgon, eller så spelar vi bowling eller laserdome eller något annat roligt med det internationella gänget. Får se lite vad folk känner för. Roligt ska det bli i alla fall.

Till middag idag åt vi tacos, och det var supergott. Kom igång lite sent, för jag hade helt glömt att jag bestämde middagstiden. Jag fastnade lite i julklappsinslagningen. Men det var ingen större fara. Under middagen började vi prata om roliga klipp på folk som ramlar och sånt. Alla barn blev helt till sig och direkt efter de ätit klart sprang alla upp och började leta filmer på youtube. Så medan jag städade bort så hörde jag massa skrik och skratt från övervåningen. Jag var tvungen att gå upp och kolla, och lite överdrivet var det, för SÅ roligt var det inte. Och jag hade redan sett det mesta förut. Så är det när man är äldre. Och sen har jag redan hört nästan alla skämt och "lurendrejerihistorier" som barnen drar. Förmodligen tycker de att jag är skittråkig som aldrig går på något eller blir rädd när de försöker skrämmas. Men jag var också barn en gång i tiden, vad kan jag göra åt det liksom? :P 

Efter en del stoj så var det läggdags. Det gick väldigt lätt, och än så länge har ingen kommit tassande och sagt att den inte kan sova. Så, jag antar att det lyckades? Nu ska jag kila iväg och duka inför frukost imorgon. Sedan blir det nog till att sova för mig med. Märkte inte ens att klockan är tolv!

Kommentarer
Postat av: Andrea

"Ne-ej jasmin....det var ÄCKLIGT". Hahaha.

2011-12-12 @ 03:40:17
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0