Positive thinking is half the work

Ibland har man tur, och ibland är man skicklig. Men oftast så tänker man bara positivt. Så är det när man ska uträtta saker här i livet. Och idag upptäckte jag att positivt tänkande förändrar allt. Jag trodde inte så mycket på det tankesättet förut, eftersom jag bara satt mig in i det halvhjärtat. Men idag bestämde jag mig, efter flera halvdåliga eller rentutav dåliga balettlektioner i rad, att jag skulle göra mitt bästa. Det skulle gå bra, och när jag gick ut ur den där danssalen skulle jag vara svettig, törstig och trött i kroppen. Och det var precis vad jag var. Allt känns så otroligt mycket bättre när man verkligen vet att man gör sitt bästa. Även om det kanske inte alltid är rätt eller bra, så vet man att man anstränger sig. Och då känns resultatet så mycket mer äkta. Det lyfte hela min dag faktiskt.

Jag får se om jag går på gymmet eller på stan imorgon eftermiddag. Har typ bara 10 dagar på mig att handla klart alla klappar, så man kanske borde satsa på det först. Idag är det två veckor kvar tills jag kommer hem! Jippiii! Jag är verkligen supertaggad på jul. Helt sjukt. I år och förra året har jag nog aldrig varit så förväntantsfull inför jul nånsin, inte ens när jag var liten. 19 dagar kvar till jul. Sen har jag också räknat ut att jag varit här 2/7 av tiden idag också. Tiden går snabbt ändå. Mycket räknande här, men vad gör man inte för att fördriva tiden lite. ;)

Franskalektionen gick bra idag, men det var lite virrigt eftersom vi mest fick sitta och höra massa random ord. Nästa gång ska jag ta med mig ett anteckningsblock så att jag kan skriva ner allting. För hur stor är chansen att man ska komma ihåg typ 20 nya ord när man går från lektionen egentligen? Nåväl, bra att utöka sitt vokabulär i alla fall, mitt är verkligen värdelöst. Men jag lär mig något nytt varje dag faktiskt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0