Saint Nicholas

Ikväll gjorde vi något som nog alla barn drömmer om, nämligen att äta choklad till middag. Jag kan säga att det var längesen jag var såhär mätt. Men det var supergott. Anledningen till detta var att vi firade Saint Nicholas idag. Det riktiga datumet för det är egentligen 6:e december, men eftersom det är en tisdag i år så firade vi det idag. Så vi bakade alla olika "brödgubbar" som ska symbolisera honom, som man sedan fick dekorera med strössel och smält choklad. Bilder längre ner.

Annars har jag haft en riktig slöardag idag. Det blev ingen julmarknad idag eftersom vårt väder ser ut såhär:
Trevligt med regn! Eller inte. Kanske blir av nästa helg istället. Marknaden är i alla fall "öppen" varje dag, så jag lär ju hinna kika. Kanske på tisdag, för då ser det ut att bli sol. Så istället har jag suttit hemma och myst idag med te med smak av pepparkaka (typ, inte riktigt), en bit kaka, julmusik (Spotify funkar nuuu, efter lite hjälp :D tack för det!) och Betapet. Livet är härligt ibland. Sen har jag även skickat iväg en liten önskelista och kollat på alla veckans avsnitt av Halv åtta hos mig. Inget gym blev det dock, jag orkade inte. Men eftersom jag redan gått två gånger den här veckan så gjorde det inte så mycket. Kanske blir imorgon, men vill inte vara för trött i musklerna inför dansen på måndag.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske se andra avsnittet av "Prison Break". Annars så är det Miss France på tv nu, kan vara intressant att se. Nåväl, här kommer det lite bilder från dagens aktivitet!

En av gubbarna jag gjorde (till vänster).


Den andra gubben jag gjorde, bakad och dekorerad.

Valentins gubbe, som ska se ut som att den blöder.

Louises "gubbe".

Saint Nicholas i chokladform.

Kommentarer
Postat av: Janne

Rosa där fram och brun där bak...

2011-12-05 @ 21:33:48
Postat av: Andrea

Hahaaha, jag älskar alla gubbar!

2011-12-08 @ 17:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0