Månday

Hejhoj i galoschen! Nu är det bara en vecka kvaaar innan jag sätter foten på svenska mark igen. Sju dagar. 167 timmar för att vara exakt. Haha, näe, nu måste jag skärpa mig. Jag börjar bli lite less dock. Känner att jag behöver ta en paus och komma hem. Jag behöver semester helt enkelt. Och sen måste jag sova längre på dagarna. Det är jobbigt att vara trött, och dessutom blir mitt tålamod myycket sämre. För att inte tala om grinigheten på morgonen. Idag var jag så trött att jag somnade medan jag låg och slog upp ett ord i lexikonet! Helt allvarligt. Det är som när jag brukar somna mitt under ett sms, när jag ligger och svarar på det alltså.

Imorgon blir det till att baka lussebullar! Jag är supertaggad. Mmmm, som jag längtat! Jag gick och handlade det som behövs till imorgon tidigare idag, och jag fick EN CHOCK när jag såg att ett paket saffran, det vill säga 0,4 gram, kostade FYRA EURO OCH 89 CENT. Det är nästan 45 kronor! Och inte ens ett halvt gram! Så jag var tvungen att köpa TRE av dessa. Rena rama rånet. Nu ska de tamejfasen bli bra! Hittade dock ingen vanlig jäst, så det fick bli torrjäst. Såg precis nu att det är en helt annan grej dock, att 12 gram torrjäst motsvarar 50 gram färsk jäst. Aja, det går nog vägen.

Tidigare idag var jag och bytte den där klappen på stan också, men jag fick inte pengarna tillbaka, utan bara ett kvitto att kunna köpa saker för. Nåja, det håller i två år, jag hinner väl säkert hitta något fint. :P

Just det, glömde lägga upp den här bilden jag tog igår också. Det är en bild på Angies drink från baren. Tydligen är det väldigt vanligt att få lysstavar i drinken häromkring. Cool detalj. Det var allt för mig den här gången!

Kommentarer
Postat av: Andrea

HAHA, fan vad roligt när man somnar sådär. Jag har också gjort det en gång, när jag försökte plugga i sängen och höll boken ovanför mig. Sen blev jag asförbannad när den föll ner i mitt huvud och väckte mig.... haha! Synd att man inte kan se humorn i det just då.



Men, vi måste planera in ett datum då alla vi ska ses! För nu när jag jobbar massa så skulle det vara skönt att planera i förväg, så att jag inte helt plötsligt tackar ja till något jobberbjudande på något datum som ni skulle vilja ses på.

2011-12-15 @ 01:30:50
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0