En dag i taget

Alltså, VARFÖR sitter jag alltid på kvällarna och längtar efter frukost? Även om jag åt middag för inte ens en timme sen liksom. Det kan ju inte ha att göra med att jag är hungrig då, eftersom jag precis ätit? Haha, det är helt absurt... Ibland när jag är riktigt trött är det det enda som kan få upp mig på morgonen utom de gångerna då jag verkligen måste gå upp för att jag blir försenad annars. Och det är oftast det sista jag tänker på innan jag somnar också. Jag fattar verkligen inte, för jag har ALDRIG varit en frukostmänniska, eller en morgonmänniska överhuvudtaget. Det var först på gymnasiet då jag, vissa gånger, faktiskt åt något till frukost istället för att bara dricka ett glas juice. Och när jag var mindre brukade jag sova ända tills det var dags att fara till skolan, för att jag inte ides ta mig upp.

Nåväl, den här dagen har varit ganska annorlunda. Inte helt olikt från schemat dock. Violette hade ridning som vanligt i morse, och sedan svängde jag in till affären på vägen hem och köpte smör och mjölk. Det fanns ingen färsk mjölk dock, så var tvungen att köpa... ja, ofärsk. Och med det menar jag inte att datumet har gått ut, utan att det inte är vanlig mjölk. Man behöver inte förvara den i kylskåp när den är oöppnad exempelvis. Det är faktiskt inte många som dricker färsk mjölk häromkring. Louise skulle inte ha ridning idag, dels eftersom ridläraren inte var där, men också för att hon skulle till kyrkan för den där "konfirmeringsgrejen", som inte är konfirmering egentligen. Och eftersom det var en liten julavslutning på dansskolan så var Violettes lektion extra lång, och de fick äta crêpes och ha det skoj. Sen hade jag också fått i uppdrag att köpa godis åt Louise eftersom hon skulle ge bort det till en kompis i julklapp. I deras klass drar de lappar ur en hatt där det står vilken person i klassen de ska ge julklappar till så att alla får en! Fint tyckte jag. Jag skulle köpa för runt 4 euro, men eftersom jag inte har någon som helst koll på uppskattning what so ever så blev det såklart inte 4 euro, utan 6,67 istället.

Imorgon ska jag hinna gymma och även gå och klippa mig. :D Bara en liten finjustering dock, ingen stor förändring. Det var fyra månader sedan jag klippte mig sist, och jag känner att det mest hänger just nu, och inte är så mycket till frisyr. På fredag bär det sedan av till barnens mormor och morfar i Dijon. Där ska vi fira minijul, och förmodligen äta god mat. :D Jag hoppas på att få en klapp eller två också, hihi! Och sen vet jag inte om det blir crêpes på fredag, eftersom vi far vid åtta, och det brukar ta tid att äta det. Men jag hoppas det, för det kommer att bli svårt att klara sig utan det i fyra veckor. :(

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hahaha jag förstår dig! Det där med att längta efter frukost, det är stört XD Men det är så taggat att ha något att vakna till :')



Och du det där med ofärsk mjölk lät inte vidare aptitligt i mina öron.. XD



Förresten, ofta det var så längesen vi klippte oss? :O Inte konstigt att toningen har gått ur!

2011-12-14 @ 22:42:30
Postat av: Andrea

VA, ofta det var fyra månader sen du och kajsa klippte er och kom till mig efteråt? Shit vad skrämmande hur snabbt tiden går förbi.

2011-12-15 @ 01:25:38
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: Kajsa

"ÅÅååh vad fiiint!"

"..Du ser ut som Di Leva!"



XDDD

2011-12-15 @ 22:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0