Det var ju billigt i alla fall...

Igår orkade jag inte skriva ett inlägg, och eftersom kvaliteten på inlägget sjunker när man inte vill skriva så avstod jag istället för att tvinga fram något. Men nu vill jag skriva, så här kommer ett!

Jag vill först och främst börja med mitt hår, då jag klippte mig igår. Ja, jag känner att det är en hel del upprepande här på bloggen, men det är väl skönt för de som är lite vilse. Jag kan säga såhär; jag är inte nöjd, men jag ångrar inte att jag gjorde det heller. Egentligen vet jag inte vad jag ska säga, för jag har inte orkat tänka över det så mycket, jag lade ödet i deras händer helt och hållet. Jag var ganska glad över att det hade blivit så långt, och nu är det inte så mycket kvar, tyvärr. Men egentligen, hade jag förväntat mig att jag skulle gå ut igen orörd om jag faktiskt ville klippa mig? Hår växer ju också, som tur är. Men det är inte själva längden jag är mest missnöjd med, utan i själva verket formen på frisyren. Jag ville ha lager, och det fick jag, jag ville klippa luggen, och det gjorde jag. MEN, luggen är fortfarande alldeles för lång, och allt ser bara himla oprofessionellt ut, helt ojämnt och bara klippt rakt av ungefär. Okey, fine, jag kunde ha sagt att jag ville klippa luggen lite till, men jag insåg sedan att jag nästan aldrig har den utsläppt ändå, så det fick vara. Men nu när jag sitter här med nyduschat hår och det börjar torka så insåg jag att det kanske inte var en sån bra idé att klippa upp det så mycket ändå. Det såg helt okey ut borta på frisörsalongen eftersom de plattade det efteråt (började dock gråta lite inombords då de plattade utan värmeskydd. Jag vet inte hur stor skillnad det gör egentligen, men det kändes otryggt.), men nu...nej. Jag hade glömt hur självfallande mitt hår är när det är kort och lätt. Jag känner mig allvarligt som 13 år igen. Inte okey. Det var ju billigt i alla fall, jag kan trösta mig med det. Här är en bild för att försöka visa hur mycket som försvann, ni förstår väl själva vad som är före och efter:



För övrigt så var jag på gymmet både igår morse och idag. Jag kände att det kanske inte var en så bra idé att gymma två dagar efter varandra, för även om man inte har träningsvärk så är musklerna tröttare än vanligt. Men det gick bra i alla fall. Jag blir dock så less på det här vädret. Det har spöregnat HELA dagen. Och igår, och innan det... typ. Och det är inget litet jag pratar om heller, det är verkligen EN FLOD som faller ner. Jag hatar verkligen regn, man kan inte göra nånting. Något positivt i det hela är väl att jag har fått inviga mina regnbyxor i alla fall. :)

Ikväll åker vi iväg till Dijon, klockan åtta ungefär. Jag måste packa lite, både inför helgen och lite smått inför hemresan. Måste kolla vad jag behöver ha med mig, och vad jag skulle kunna ta hem som inte behövs här, så slipper jag lite extra last när jag åker hem för gott. Jag kommer inte ta med mig datorn, så inga inlägg kommer att postas förrän söndag, för då är jag tillbaka här igen. :) Och sen, ja, då är jag hemma! Tjingtjong, trevlig helg på er alla! Vi ses snaaart!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nämen näe :( Jag hatar att lämna en frisör och känna sig onöjd, det drar ner så otroligt mycket på ens dag. Men jag kan trösta dig med att det inte ser så dåligt ut som jag tänkte mig när jag läste :) Det ser ju kortare ut såklart, men annars så ser det ju helt okej ut! Lät lite läskigt det där med plattningen dock XD



Hoppas det växer ut fort och blir sådär långt och fint igen ^-^ Jag klippte btw mig själv idag! Bara luggen och lite lager, men det blev mycket fräschare :D

2011-12-16 @ 23:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0