Onsday

Så var kaosdagen slut och jag ska krypa till kojs. Imorgon är det nya äventyr som väntar, då jag ska hämta chokladtårta från konditoriet och hamburgerkött från slaktaren. För imorgon är det Violettes födelsedag, så vi ska äta speciell mat! :) Jag ser fram emot det. Imorgon ska jag försöka hinna hitta de sista julklapparna också. Det gäller att vara effektiv! Funderar på att be om min lön i förväg också, så jag kanske hinner klippa mig innan jag kommer hem. Det är vansinningt billigt här om man jämför; klippning går på typ 150 spänn! Sen måste jag betala mitt besök till läkaren för att få mitt friskhetsintyg som jag ska ge till dansskolan. Har inte orkat ta tummen ur och be om telefonnumret, men jag fick det idag, så ska ringa dit imorgon.

Beträffande idag så har allt gått as smooth as a baby's bottom. Nästan i alla fall. Eftersom mamman glömde köpa skinka till pyttipannan så fick jag och Violette i uppdrag att göra det på morgonen. Dock så spöregnade det nästan hela morgonen, så vi ides inte gå. Jag skrev då en lapp till Louise och bad henne göra det när hon kom hem från skolan, men hon såg den aldrig. Så jag drog en Pippi och tog vad vi hade hemma (man tager vad man haver ni vet), och det blev något färdigtärnat fläsk. Funkade väldigt bra. Dock så tog det längre tid än jag trodde att tärna potatisen, så jag kom igång med matlagningen ganska sent. Jag trodde även att Valentin hade fotbollsträning idag, vilket gjorde mig extra stressad. Det resulterade i att potatisen inte blev helt färdigstekt. Jag var absolut inte nöjd med resultatet, och det kändes som att barnen skulle bli lite besvikna. Men de kastade i sig maten och sade " Vad gott det blev!". Då blev jag lite lycklig inombords. För barn är kräsna. Och jag blir genuint sårad när någon säger att de inte gillar vad jag lagat. Så det var en stor lättnad. Något väldigt freaky som hände idag medan jag stod och gjorde mat var dock att jag hörde källardörren stängas. Och det var ingen där. Det var verkligen bisarrt, för jag fick ingen förklaring på vad det var heller. Läskigt.

Kommentarer
Postat av: Janne

Jag blir lite orolig när du ibland skriver att du är förvirrad så strula inte till det imorgon på Violettes födelsedag, hämta kött från bageriet eller nåt sånt....

2011-12-08 @ 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0