Disneyland!

Jag ska fatta mig ganska kort eftersom jag känner mig jättehängig, har feber och har ont i fötterna, benen, RYGGEN, halsen och nacken. Har tagit en Ibumetin nu dock, så det är påväg ner. Den här dagen har varit väldigt rolig, om man bortser från de långa väntetiderna och halsontet. Vi åkte nästan allt som var utmärkta med ett måste på kartan. Jag och pappan åkte även värst'n "Indiana Jones". Den innehöll en looping, som kändes väldigt ihoptryckt, och åkturen var väldigt kort. Så den var ingen höjdare. Fick himla ont i nacken av den också eftersom mitt huvud studsade mellan det där "säkerhetsfästet" som man fäller ner över sig. Sen tappade jag ploppen till mitt örhänge också. Det bästa åket för dagen var en berg-och-dalbana som hette "Big Thunder Mountain". Den var lagom pirrig och ganska lång också.

Det sista vi gjorde för dagen var att se på julparaden, som hette "La Parade des Rêves Disney". Det var en enda lång parad av alla möjliga Disneyfigurer som åkte på stora vagnar och dansade. Jag blev nästan lite rörd för att det var så fint. Till det köpte jag popcorn med smak av kanel och honung! Det var väldigt gott faktiskt. Här lägger jag upp lite bilder. (Klicka för att förstora). Fick ingen bild tillsammans med någon i Disneydräkt. :( De flesta bilderna från paraden blev suddiga eftersom de rörde på sig och det var mörkt.

1. 2. 3. 4.  5. 6. 7.  8.  9.  10.  11. 
1.Hotellet man kan bo på. 2.Finafina slottet. 3.Big Thunder Mountain 4.Stort fint hus som man kunde åka en rundtur med båt inuti. 5.Indiana Jones 6.En liten staty på WALL-E och Eve 7.Slottet på kvällen 8.En del av paraden 9.Prins Erik och Ariel 10.En väldigt suddig bild på Baloo i bastkjol och kokkosnötsbikini 11.Woody och kompani

Kommentarer
Postat av: Janne

Synd du inte kunde få med en bild med dig och Långben. Men det var kul i alla fall!

2011-11-21 @ 22:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0