Frostbiten

Jag är en väldigt frusen person. Jag fryser väldigt ofta. Och det är verkligen en utav de värsta känslorna. Jag går aldrig barfota på sommaren, för då fryser jag om fötterna. Och på vintern har jag alltid tjocktröja på mig inomhus. Nu börjar det bli riktigt kallt här. Det tycker i alla fall jag. Det är ju ganska lustigt egentligen, hur 20 grader utomhus kan uppfattas som varmt, men är det 20 grader inomhus så är det huxflux kallt. Idag har jag gått med dubbla byxor på min promenad, mössa och vantar. Jag klarade mig ändå på sommarjackan och tjocktröja med långärmat under, jag menar, man promenerar ju ändå, så man blir varm. Och vantarna kunde jag ta av mig efter ett tag. Men stod jag stilla i några sekunder så försvann värmen rätt snabbt. Jag tycker att jag borde vara van vid kyla, med mitt norrländska blod. Men det kanske är blatteblodet som gör sig påmint också, haha! De flesta ungdomar går dock fortfarande runt i öppna skinnjackor och tunna strumpbyxor. Jag vet inte om de bara är dumma eller om de faktiskt inte tycker det är kallt. Eller så kanske det är de där förbannade cigaretterna som håller dem vid liv. Jag börjar faktiskt bli lite less på att mitt hår luktar rök. Det räcker med att gå förbi ett gäng så vips, försvinner den underbara schampolukten. Men lika snabbt som det kom så hinner det försvinna igen som tur är.

På torsdag peppar jag att gå på stan. Ska sitta på ett fik har jag bestämt och läsa en bok. Ska även kika på lite julklappar då jag redan preppat en liten julklappslista. Och då menar jag verkligen en liten sådan. Min ekonomi är aningen stram. Sen ska jag försöka komma över en liten födelsedagspresent till mamman som fyller år samma dag. Om jag ids så köper jag kanske en bilderbok också, eller hyr film. Men mycket beror på tiden också. Jag ska ändå på stan på lördag igen med Inga, så då kan jag kika lite till. :D

På söndag väntar en överraskning, men jag kan inte avslöja vad det är riktigt än på grund av att barnen inte vet något. Man vet aldrig om de kanske snubblar in på det här inlägget. Det är inte så troligt, men som sagt, för säkerhets skull. Sen blir det ju lite mer spänning för er andra också. ;)

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åååh, det lät asmysigt att sätta sig inne på ett café och läsa en bok... Du vet att jag inte läser böcker i vanliga fall och att jag verkligen aldrig lockas av tanken på en bok, men det DÄR var fan mysfaktor på hög nivå. Fast det kanske är för att du är i Frankrike också, och att jag målar upp värsta fina bilden framför mig. Åh. Jag lovar, rena rama filmscenen spelas upp i mitt huvud... Tänk dig: En ensam men dock självständig flicka i ett helt främmande land, som obemärkt stryker omkring och njuter av den fantastiska miljön som alla andra tar för givet. Hon slår sig försiktigt ner på ett café och med ett varmt leende tar hon fram en bok och blir helt uppslukad..... Och medan timmarna passerar har prince charming iakttagit henne och blivit förälskad. Den där tysta flickan på det annars ganska livliga caféet. Hon är utan sällskap och ingen verkar se henne, men HAN, han kan inte slita blicken från henne.



Åh.............. Okej jag insåg nu att den där bokläsnings-idén aldrig kommer funka för mig här hemma i tråkiga Sverige. Men för dig jasmin, låter det perfekt! Lova att det blir som i min fantasi!

2011-11-17 @ 18:16:03
Postat av: Jasmin

Jag brukar inte heller läsa direkt ofta. Men en bok har jag med mig! Och den måste jag börja om på, eftersom jag bara haft tid att läsa på sommarloven, så har jag aldrig fattat vad jag läser för jag glömt hela historien. Men nu ska jag börja läsa den igen. :)

Haha, och Andrea, du må kanske inte läsa böcker, men skriva dem gör du allt. ;D

2011-11-17 @ 19:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0