Gjorde jag rätt nu?

Det vanliga onsdagsschemat har rullat på idag och allt har gått finfint. Nästan perfekt faktiskt. Under dagen så fick jag ett sms av Anders och han sade att födelsedagsfirandet av britten skulle börja klockan 18.00. Eftersom jag jobbar till 18.30, och var tvungen att både duscha och äta middag innan jag for, så frågade jag mig själv om jag ens orkade fara. Jag skulle ändå inte varit där innan åtta. Dessutom skulle de gå ut och ta några öl på krogen sen. Jag dricker inte öl, och jag dricker inte vin. Jag sitter heller inte och kroghänger. Och jag har en ny arbetsdag imorgon. Jag skulle gärna ha farit för sällskapet såklart, men jag kände ikväll att jag inte orkade fara ut. Var det dåligt av mig? Borde jag ta alla chanser jag får beträffande att umgås med människor? Jag vet inte. Men så blev det nu. Jag hann tänka flera gånger innan jag till slut sade att jag inte ides komma. Jag frågade även Inga om hon skulle dit, men hon hade tydligen inte ens blivit bjuden (oops!). Alla stannar i alla fall till minst april, så jag har gott om tid att bli bundis med dem. Jag ångrade mig en aning när jag sedan fick höra att jag var efterfrågad. Men är klockan halv tio på kvällen så är det svårt att ändra sig.

Tidigare ikväll fick jag även ett sms från gym-Arnold som undrade om jag ville hänga med ut och ta en öl. Det kanske ligger något i namnet "lill-lördag" ändå. Jag sade nej såklart. Orkar jag inte haka på mina nyfunna vänner så orkar jag definitivt inte haka på någon random. Eller ja, random kanske han inte är, jag har träffat honom fler gånger på gymmet än jag träffat de andra. Men jag känner honom mindre bra i alla fall.

Jag är jättetaggad inför imorgon! Är rätt säker på att jag inte kommer hitta mycket till julklappar, men att leta och titta är också roligt. Sen har jag bestämt att jag ska köpa en våffla. :D Det finns små våffelvagnar lite varstans på stan här. Det ska dock troligtvis regna imorgon, så jag får se om de vågar sig fram ändå.

Nu ska jag nog ta och betala för mitt bagage inför julvisiten. Det ingår inte i biljetten när man flyger med AirBaltic, tyvärr. Jag insåg först nu också att jag flyger med balter... Jag vill inte flyga längre. När jag och min käre bror skulle till London i somras för att se en konsert så flög vi med AirBaltic, och det var de läskigaste flygturerna jag suttit på. Inte nog med det så satt vi på hemresan på ett litet propellerplan vid namn Fokker 50 också. Det bådar ju inte gott.

Kommentarer
Postat av: Benji

HAHA, Classic Fokker 50! xD Jag tycker du gjorde rätt som inte gick ikväll. Du har hur mycket tid som helst att umgås med folk vid senare tillfällen. Och Inga var ju inte bjuden, så det kanske inte hade varit så kul som du hoppats. Och stressigt skulle det ha blivit. Och den där Arnold verkar lite lömsk, du får passa dig för honom. :P Lycka till med våfflandet imorrn. Själv ska jag jobba som paus i pluggandet, sen på fredag blir det plugg OCH jobb. Den här tentan kommer dräpa mig, den är HUGE!

2011-11-30 @ 22:19:59
Postat av: Janne

Nä, man måste våga säga nej när man inte vill något eller man är trött eller det känns allmänt jobbigt. Jag nekade en kund ett jobb idag fast han var tjatig, kändes skönt slippa ta på sig det.

2011-12-01 @ 21:07:19
Postat av: Andrea

miss popular! :D

2011-12-01 @ 23:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0