It's ninja time!

Ännu en gång lyckas jag ställa till det för mig själv. Men ack så duktig jag är, som alltid löser det! När jag vaknade i morse så bestämde jag att det skulle bli en bra dag idag. Det gäller att bestämma sig i förväg, annars kan det vända. Och jag har haft motgångar idag, men ändå lyckats ta det med ett skratt och haft en bra dag. :)

Det börjde i morse.  Jag brukar alltid hänga "mina" nycklar på ytterdörren. Dels för att veta var de är, och dels för att inte glömma dem på vägen ut. För utanför huset finns nämligen en stor port som låser sig automatiskt när man stänger den, vilket innebär att man måste ha nyckel för att komma in igen. Så jag och Violette gick ut, och jag tog nycklarna med mig. Lämnade henne på skolan, och gick hem igen. När jag tog upp nycklarna ur fickan för att låsa upp porten så satt bara en nyckel på knippan dock. Och den passade inte i porten. DET VAR FEL NYCKELKNIPPA. Det betyder att någon hade bytt ut nycklarna som hängde på dörren. Men den såg likadan ut eftersom det hängde en grön plastbricka på den också, precis som på den rätta. Men det var ett problem som jag fick lösa senare, eftersom jag skulle på min franskalektion. Den lektionen gick superbra och läraren var verkligen imponerad över vilka framsteg jag gjort. Och det är jag faktiskt själv också, jag förstår mycket bättre när folk pratar nu! Hur som helst, när jag kom hem från lektionen igen så hade jag en halvtimme på mig att ta mig in för att sedan hämta Violette till lunch.

Detta är lite svårt att förklara med ord, men huset är omringat av en ca en meter hög stenmur, och på stenmuren är det sedan satt "metallplank" för att ge ytterligare två meter till. På toppen av dessa "plank" sitter spetsar och hönsnät. Alltså, omöjligt att klättra över på den låga höjd jag kunde ta mig upp på. Men bredvid muren, ute på gatan, finns en slags lyktstolpe av sten, som hade formade "steg" på var sida. Jag har ingen aning om varför de satt där, om de hade någon slags funktion, men jag använde de i alla fall som stegpinnar. Så där var jag, och ninjade mig tre meter upp, för att klättra över muren, runt på andra sidan, och sedan hoppa ner. Perfekt gjort! Fick bara ett litet skrubbsår på knäet. Otroligt hur jag klarade det. Jag var rädd att någon skulle ringa polisen medan jag höll på klättra, som trodde att jag gjorde inbrott. Men det var lugnt. Det får en dock att tänka lite. För jag menar, om jag klarar av att klättra över, tänk då vilka jävlar som också kan göra det? Usch, läskigt.

Annars gick resten av dagen frid och fröjd, utom att jag var tvungen att gå in genom garageporten resten av dagen för att jag inte hade några nycklar. Baletten gick heller inte vidare bra, eftersom jag fortfarande var trött i mina muskler efter igår. Den gick ganska uselt faktiskt. Men det är bara att plocka upp sig igen! För idag var en bra dag. :)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

HAHAHAH din lilla tjuv!! XD Men fett smart ju! Jag vill höra dig prata franska snart :D Tycker fortfarande att det är ett skithäftigt språk!

Vi borde skypa snart ^-^

2011-11-08 @ 13:07:41
Postat av: Andrea

Haha fan vad pinsamt om föräldrarna hade kommit hem precis när du satt längst upp XD

2011-11-08 @ 17:56:40
Postat av: Janne

Ja men... hur gick det med nycklarna, fick du rätt nycklar till slut?

2011-11-08 @ 18:57:46
Postat av: Jasmin

Nycklarna hade mamman tagit av någon anledning, så jag fick tillbaka dem på kvällen. Nu är det dock någon annan som tagit dem.

2011-11-08 @ 20:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0