Si och så

Idag har jag inte så mycket att skriva egentligen eftersom det varit en vanlig dag. Det enda som varit annorlunda är att jag var på gymmet på eftermiddagen. Så idag har jag både promenerat och gymmat. Härligt. Jag använde upp min sista gång på kortet idag, så nästa gång blir det till att fylla på. Den dagen är troligen på lördag. Jag ska försöka börja gå på gymmet oftare men frågan är då... Ska jag köpa månadskort den här gången eller fylla på med 10 gånger till? Jämförelsevis så är det billigare med månadskort, men då måste jag gå minst sex gånger i månaden (till skillnad från nuvarande fyra) för att jag ska tjäna på det om jag minns rätt. Har inte priserna framför mig nu. Dessa I-landsproblem...

Imorgon är det kaosdag igen. Om det nu blir så mycket till kaos, det var ett tag sen sist. Men det verkar i alla fall som att alla barn är friska nog nu för att kunna gå på sina respektive aktiviteter. Men man vet ju aldrig vad som kan hända imorgon. Sen har jag heller inte fått någon inbjudan till brittens födelsedagsfirande imorgon än. Jag kanske inte är lika omtyckt som jag trodde, haha!

Igår fick jag ett kuvert med mig hem från baletten. Jag hade helt glömt det när jag kom hem så jag öppnade det idag. I Frankrike är det så (på de flesta ställena som kräver någon form av fysisk aktivitet) att man behöver ett friskhetsintyg för att få vara med. Varför vet jag inte. Så i kuvertet stod det att jag måste införskaffa ett sånt för att fortsätta dansa. Det enda som krävs är att man går till en läkare och den kollar ens allmänna hälsa, och sedan typ skriver en lapp där det står att man är frisk. Så det blir till att boka en ny tid. Den här gången måste jag dock betala kostnaden själv. 23 euro för ett besök. Privatläkare alltså...

På torsdag ska jag gå på stan och fortsätta mitt julklappsletande. Och lyssna på julmusik. Jag funderar även på att införskaffa en liten adventsljusstake för att mysa till det lite på mitt rum. Men det kanske är en onödig utgift... Jag kommer ändå inte vara hemma för att tända det sista ljuset eftersom vi är hos barnens mormor och morfar då. Men jag börjar redan komma in i lite julstämning i alla fall, även om det är höstväder här. Det har ju redan börjat julpyntas smått på stan i och för sig, och första advent har redan varit. Så varför inte liksom? Sen bakar jag nog garanterat lussebullar på lucia. Jag har längtat efter det HUR LÄNGE SOM HELST. Men nu ska jag hitta på något kul innan läggdags. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jasmin, när kommer du hem? Jag vill ha datum haha :D



2011-11-30 @ 01:27:19
Postat av: Jasmin

19-30 december. :)

2011-11-30 @ 09:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0