Sju länder representerade

Ikväll har jag haft det otroligt trevligt. Jag hade genom Inga blivit bjuden till middag hos en svensk, Anders. Han jobbar som engelskassistent eller nåt här som många andra tydligen (VAR kommer alla dessa människor ifrån??), men han ska tyvärr åka hem redan på måndag nästa vecka (efter en månads visit), så det var synd att jag inte träffade honom tidigare. På middagen var i alla fall andra assistenter och lärare bjudna, vi var totalt nio stycken. Och det var en amerikan, en spanjorska, två tyskar, en fransman och en britt. Sen Inga från Finland och jag och Anders från Sverige såklart. Det jag tyckte var absolut finast med detta var att alla dessa människor (förutom vi skandenaver) konverserade med varandra på franska! Trots en amerikan och en engelsman var det alltså det franska språket som förde alla samman. Det fick mig verkligen att bli peppad på att lära mig.

Jag hade inte tänkt skriva så mycket, jag är skitatrött och ska upp sju igen imorgon. Jippi. Till middag åt vi alla fall gött mos, köttbullar och brunsås. Och till efterrätt blev det pannkakor och glögg. Lägg märke till att allt detta var hemmagjort. Helt otroligt. Nu har jag stillat mitt köttbullsbegär för ett tag också. Sen slänger jag upp en bild (eller två) från tidigare idag innan jag for. Sjaelvkaensla.nu.



Kommentarer
Postat av: Milla

Kul att du hittar på annat med andra med och inte endast fastnat "hemma"! :D fast det lät skumt med glögg och pannkakor måste jag säga... Oo

2011-11-28 @ 12:27:57
Postat av: David

Un titre de blog en français et des articles qui ne sont même pas en français.... Tu me déçoit Jasmin.

Comment vas tu sinon? Toujours à Umeå ?

2011-11-28 @ 12:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0