Thank God it's (pancake) friday!

Idag var jag på mitt omtalade stadsbesök! Det var väldigt mysigt, även om vädret var lite trist. Jag gick mest runt för att lära känna affärerna lite bättre, och på så sätt förbereda mig inför julklappshoppingen. Jag lyckades dock redan hitta en julklapp som jag nu kan stryka från listan. :) En bekymmer mindre att bry sig om. Jag tycker mig ha rätt bra koll på affärerna nu faktiskt, och upptäckte att majoriteten av alla butiker är restauranger, konditorier (inga fik!! :( ) och kläd- och skobutiker. Vart man än vände på huvudet så såg man dessa. Men jag lyckades hitta små guldkorn här och där som jag garanterat tittar in till igen när det väl börjar dra ihop sig till jul. :) Min tanke var inte att fika idag eftersom jag ska göra det imorgon med Inga, men jag letade i alla fall inför framtida fikastunder. Men jag lyckades inte hitta några kaféer! Jag letade i och för sig inte så noga, men det kändes som att det liksom skulle finnas i vartenda hörn. Nixnej! Bara konditorier. Jag vill ju kunna sitta nånstans när jag äter också.

Jag glömde berätta att jag mailade en kanadick häromdagen. Jag tror också att hon är au pair, och hon bor i närheten. Jag fick hennes nummer av en lärare som har kontakt med henne och som familjen känner. Jag fick svar från henne igår, och vi ska nog träffas nästa helg. :)

Hela dagen idag och halva dagen igår har det varit några mekare här. De har försökt fixa värmen i huset. Det har bankats och sågats hela dagen nerifrån källaren, och de två karlarna har sprungit upp och ner och skruvat och joxat med elementen. Men nu, nuuu, så funkar det. :D Det var mest elementet i mitt badrum som behövde fixas, det var helt ofärdigt, eftersom det är ganska nyrenoverat. Så jag har typ fått köldskador varje gång jag klivit ur duschen eftersom det inte funnits någon värme överhuvudtaget där inne. Men nu är det slut på det! Det dåliga var att de var tvungna att stänga av värmen i huset medan de höll på, så det hann gå ner till en sisådär 17 grader innan det sattes på igen. Men jag var ändå inte hemma så mycket idag.

Till middag blev det crêpes som vanlig. Dock var det en väldigt sen middag, för jag lämnade inte matbordet förrän 21.23. I vanliga fall hade jag varit vrålhungrig, men ikväll var det ganska lugnt faktiskt. Jag visste att det skulle bli sent, så jag blandade ihop en egen liten müsli till mellis. Gött.

Jag kan fortfarande inte avslöja söndagens överraskning (om vi fortfarande ska fara nu när Valentin håller på att bli sjuk). Exakt, vi ska åka nånstans! Här kommer en ledtråd: det ligger i Paris.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, jag har börjat läsa lite nu, äntligen skulle man kunna säga men i alla fall. Jag har inte mycket att säga om innehållet just nu men jag tycker bara att du skriver så bra. Alltså att man blir engagerad i det du skriver. Okej, allt för nu :D

2011-11-19 @ 12:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0