Tillbaka i rutinerna

Idag är en röd dag här i Frankrike, vilket innebär att alla affärer (utom alla slags affärer som har med mat att göra såsom boulangerie, boucherie osv, och restauranger) är stängda och att ingen jobbar eller går i skolan. Så då gick vi hela familjen, plus mormor och morfar, på en långpromenad. Det var väldigt trevligt, och träden stod fina med alla sina höstlöv i olika färger. Det började regna smått på vägen hem, men vi kom hem precis lagom i tid för att slippa undan spöregnet. På vägen hade vi köpt en "tarte au sucre" (sockertårta) som vi fikade när vi kom hem också. Väldigt god.

Idag passade jag även på att boka resan hem till jul också, så ni kan ju se mig hasa runt i krokarna mellan 19-30 december. :) Det konstiga är att min nedräknare jag har på datorn inte kan ställa in sig på just 19:e december, den hoppar över det steget hela tiden, så nu står den på 20:e december klockan 00:00 itsället. Det är väl nära nog. Desperat tjej som redan räknar ner, det är jag det. :P

Jag planerar även att ta mig ner på stan någon dag och köpa en bildbok, en sån där som man fick när man var liten med massa engelska ord, fast på franska då. Jag har verkligen det sämsta ordförrådet, så jag känner att en bok med alla basgrejer skulle vara perfekt.

Nu ska jag nog slagga, även om jag sov rätt länge idag. Jag är heller inte säker på om jag ska skjutsa barnen imorrn på aktiviteter, eller om mormorn och morfarn ska göra det. Om det nu ens är några aktiviteter. Jag kanske ska testa någon danslektion också eftersom Louise har lyckats hitta någon att samåka med efter hennes ridlektioner, så att det inte längre krockar med danslektionerna.

Kommentarer
Postat av: Helena

haha jag är precis likadan, jag håller koll på hur långt kvar det är tills jag ska fara hem, skönt att veta att du gör det också :)

2011-11-02 @ 16:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0