Un chocolat chaud, s'il vous plaît!

Onsdagar brukar jag kalla för kaosdagar. Men idag blev det inte så kaos faktiskt! Eftersom Louise ska "konfirmera sig" (det är något annat egentligen, men det var något likande tydligen), så måste hon gå i kyrkan en gång i månaden fram tills april eller något sånt. Så hon kunde inte gå på ridningen idag, vilket innebar en betyydligt lugnare dag för min del. Efter att jag hämtat Violette från dansen så gick vi en snabb sväng på stan och hittade en present till mamman. Det blev en fin liten guldask med självutvalda praliner. :) Tänkte ställa fram den på köksbordet imorgon så att hon ser det innan hon far till jobbet. Det blir en fin liten överraskning. Sen kan jag tala om att jag betalade i en parkeringsautomat för första gången här också. De fungerar precis som i Sverige, så inget konstigt med det kanske... :P

Jag satt precis och tittade på "Svenska Miljonärer" på kanal5play. Och helt plötsligt ploppade det upp en 200 sekunder lång reklam. Kanske inte låter mycket, men jag är en trogen play-tittare, så jag vet. ;) När det blir 110 sekunder, vilket är rätt vanligt, så tycker man det är mycket. Så, 200 sekunder?! Vad hände liksom...

Imorgon blir det stanstanstaaan! Jag vet precis vad jag ska fika. Jag är lite orolig över att jag kommer knata runt i evigheter och inte hitta det perfekta kafét att sitta i som jag föreställt mig. Men då kan jag ju testa mig fram, så kan jag jämföra olika och hitta min favorit. :) Jag har dock ingen aning om vad fika kostar här, så är det lika dyrt som i Sverige så kan vi nog glömma det där med att bli stammis... Man skulle allt vilja vara miljonär. Då skulle jag garanterat vara en fet sådan. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0