Gott och blandat

Jag är väldigt nöjd med den här dagen! Inte till hundra procent dock, utan det jag klagar på är att jag haft väldigt ont i halsen hela dagen, och bestämde mig därför för att inte gymma i morse, för jag visste att det skulle bli värre. Om man jämför den här gången med det jag hade för någon vecka sedan så var det rena barnleken, och det försvann ändå på någon dag. Så, inget gym och halsont. Jag hoppas att det här också försvinner, men det känns exakt så som den typen av halsont jag brukar få innan jag blir förkyld. Jag håller tummarna för att det har gått över tills imorgon.

På plussidan så hade jag en väldigt trevlig dag med Inga på stan. :) Fint väder var det också. Vi är ganska lika, vilket är skönt. Jag var rädd för att det skulle bli många obekväma tystnader, men det var helt lugnt. Och när det väl blev tyst så var det ändå inte obekvämt på något sätt tyckte jag. Vi hann gå igenom några affärer och hittade lite smått och gott. Hon köpte mycket julkort som hon ska skicka hem till familj och vänner eftersom hon inte far hem till jul som jag gör. Så var glada för att jag kommer hem, hörni. ;D Ni är nästan lite bortskämda faktiskt. :O Haha, näe...

Efter mycket vandrande, tittande, letande och pratande så tog vi en liten fikapaus på Wapajuice. Det är ett nyöppnat litet häng där de säljer färskpressad juice, smoothies, wraps och smörgåsar. Det var riktigt fräscht! Där blir jag nog stammis och ska köpa smoothies var och varannan dag. ;D Idag tog jag en smoothie som hette Coco Kiss och som innehöll mjölk, kokkos, honung, hallon och jordgubbar. Gödan! Efter det gick vi till en av Ingas favoritaffärer där de säljer smink och nagellack och liknande grejer. I den affären kunde man testa nagellackerna! Har aldrig sett det i en affär förut. Så vi testade allt det som såg konstigast ut, en färg på varje nagel. Det blev en härlig färgpalett må jag säga. Efter det tog vi en liten tripp till Carrefour som är en jättestor livsmedelsaffär och ligger ungefär 10 minuter utanför stan. Där brukar familjen veckohandla bland annat. Eftersom Inga bor ute i bushen så är det där hon brukar svänga förbi och handla sina nödvändigheter på vägen hem. Jag köpte en ny tandborste. :) Sedan när vi skulle fara tillbaka och lämna hem mig så råkade hon ta fel utgång av ren vana, och körde åt fel håll på motorvägen! Haha, det var lite lustigt. Men efter ett tag kunde vi ta av på en avfart och vända. Dock så kör hon en riktig skrothög, som dessutom behövde tankas. Och konstigt nog fungerar inte hennes kort på bensinstationer, och inget var öppet för kontanter. Så vi fick ta med pappan när vi väl var hemma hos mig, köra till bensinstationen, och tanka på hans kort. Det gick väldigt smidigt faktiskt. Efter det var det bara för Inga att köra hem den långa timmen. Jag tycker synd om henne.

Ikväll åt vi lite finare middag med chokladfondue till efterrätt. Jag var otroligt hungrig, så det var gott. Dock så var det lite smärtsamt för halsen. Jag drack en kopp te med honung, men det hjälpte inte direkt mycket. Jag har dock blivit tilldelad en liten kur av "homeopatiska mediciner" som jag ska äta två-fyra gånger om dagen. Detta är helt vanliga ämnen som tydligen funkat bra på de andra barnen när de varit sjuka. Det är väl värt ett försök.

Imorgon bär det av klockan 8.15 på morgonen, och vi är hemma igen ungefär klockan åtta på kvällen igen. Med bil tar det ungefär en timme och 45 minuter till Paris. Och vart ska vi nu då? Jo... *trumvirvel*... till D I S N E Y L A N D! JIHO! :D Jag ska garanterat fånga mig på bild tillsammans med en Disneyfigur, och låta barnet i mig styra morgondagen. Sen blir det pick-nick till lunch också, vilket blir mysigt. :) Det här kommer att bli awesome! Och jag ska inte åka några karuseller som riskerar uppkastningar, haha. Jag lovar!

Godnatt på er! Jag bjuder på dessa bilder jag tog innan jag for på stan också. Jag är ju en sån pingla ibland.



Kommentarer
Postat av: Janne

WOW - Disneyland! Men ta´t lugnt, gå inte upp i värsta kräk-karusellen. Men radiobilar är ju kul. Väntar med spänning på festig bild...

Det går bra med katterna, de kurrar och mår gott, Lillis är ofta ute och leker...

2011-11-20 @ 09:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0