Snart kan jag springa ett maraton

Äntligen har jag fått duscha idag! Det kändes otroligt skönt. Okey, det var bara tre dagar sen sist, men mitt hår var verkligen inte att leka med kan jag säga. I lördags så hade jag lockat det och haft värmeskydd och hårspray i. När man sover med det brukar det hinna bli trassligt dagen efter, och då var vi och åkte massa roliga berg-och-dalbanor på som gjorde att det blåste rejält och blev ännu mer trassligt. Sedan har jag, utöver det, sovit med knut två nätter i rad. Så efter en stooor klick balsam så gick det ändå hyfsat bra att reda ut. Nu känner jag mig lite fräschare också.

Även om jag haft fortsatt ont i halsen idag också så har jag fått jobba på som vanligt. Det var jobbigt under dagen, men nu på kvällskvisten har det blivit mycket bättre. Frukosten och lunchen var fortfarande ganska smärtsam dock. Febern har hållt sig ganska lugn också. Jag fick ta en Ibumetin runt halv sju då den började komma smygande igen. Förhoppningsvis ska det här vara över inom ett par dagar. Men jag unviker helst att prata alltför mycket tills dess, det är aningen smärtsamt.

Idag har jag haft dubbla ansvaret eftersom en tjej i Violettes klass inte har kunnat bli hämtad och så av sin mamma som vanligt. Så jag har fått göra lunch till tre och tagit med de båda på bussen till Violettes danslektion. Men det har gått bra. Lite extra flamsigt, men de kunde i alla fall underhålla varandra. Sedan så har det också varit något föräldramöte på Louises och Valentins skola, så duktiga Louise lagade middagen ikväll medan jag låg och halvsov med halvfeber. Jag måste säga att det ändå är otroligt skönt att ha en anledning till att ligga och sova hela dagarna, eller ligga i sängen med pyjamas vid datorn. Jag må låta som en lat jävel, men det är jag också. :D Att sova är ju nästan oslagbart.

Sen kan jag också säga att jag börjat lyssna väldigt mycket på fransk musik. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men det finns mycket bra därute faktiskt! Och nu pratar jag inte om gamla smöriga ballader, utan pop-, hiphop- och partylåtar. För det är nästan det enda som går på radio här. Vet man inte vilken den nyaste låten är så är man tydligen helt ute. Nu blir det nog Sept heures et demie chez moi (Halv åtta hos mig alltså)! :) Hejsvejs i lingonskogen!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Krya på dig sötnos! Och bara så du vet, jag läser fortfarande - men dock mer sällan än vanligt då jag nästan aldrig sitter vid datorn numera. Mina dagar består typ av jobb, jobb, jobb och sen komma hem och däcka på sängen efter maten. Haha!



Oh btw! UPDATE: Jag har fått jobb på ICA :D Det här är sista veckan på praktiken så nästa vecka är jag official employee - fast det är såklart inte på heltid utan det är mycket färre timmar. Men det är nästan skönt för det är väldigt påfrestande att jobba heltid. Tänk dig ledvärken man får nu av medicinen, och sen att dessutom lyfta flera hundra(!) kilo per dag... Boh! Det är som att gymma konstant (förutom när jag sitter i kassan förståss)... AH! Jag kan gärna dela din ibumetin liksom, haha.



Aja, jag tänkte bara ta ikapp och se hur du har det! Vi får skypea snart också så att vi kan ta ikapp på riktigt, för över en blogg blir det ändå inte så personligt som man vill att det ska vara.



TA HAND OM DIG. KRAMKRAMKRAM från haschboda.

2011-11-23 @ 17:33:53
Postat av: Janne

Fransk musik, ja. Kolla om du hittar en samling gamla slagdängor från 50 och 60 talen...

2011-11-23 @ 20:34:08
Postat av: Benji

Din sjukling där. Chilla tills du återhämtat dig, annars blir det bara värre. Du borde veta, det skulle inte vara första gången du hetsade omkring trots sjukdom och förvärrade allt. ;P Hur ser det ut på snöfronten där borta btw? Här är det ingen snö än faktiskt...kanske kommer till jul. :P Vad vill du ha i julklapp då? x)

2011-11-23 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0