Diverse

Jag har egentligen inte så mycket att säga idag. Jag kan säga att sjukläget ständigt förbättras, och att jag, borsett från vissa stunder, känt mig hyfsat frisk. Nu tjatar jag mycket om hur jag mår, men jag blir sån när jag är sjuk. Gnällig och fiskar efter "tyck synd om mig-kommentarer". :P Det jag kan säga är dock att sjukdomen sprider sig som en liten epidemi här hemma. Först var det Violette, sen blev det Valentin, sen jag, och igår kände Louise av halsontet och fick lite feber tidigare idag. Och nu säger även mamman att hon har ont i halsen! Haha, pappan vet nog vad som väntar... Men jag kan ju säga att det inte är jag som är skyldig. För till skillnad från mig som är väldigt noga med att inte föra något vidare så kan barnen sitta och hosta rakt ut vid matbordet till exempel. Inte så trevligt.

Eftersom Louise inte var så kry så blev det ingen ridning för henne idag heller, så min vanliga kaosonsdag blev lugn. Bortsett från att stämningen vid lunchen var ganska dålig. Bara allmänt sura, hängiga och gnälliga över maten. Men det som är positivt är att barn kan vända väldigt snabbt. Nämn något kul så är typ alla glada igen. Sedan mot kvällen så satt jag, Violette och Louise och tittade på Halv åtta hos mig. Lite gamla avsnitt som jag redan sett, men det gör mig inget. Jag har fått dem båda att fastna för det. Moahaha, victory is mine! Det var rätt mysigt. Efter det fick jag ett litet ryck att kolla på "Roast på Berns", och insåg att större delen faktiskt inte är så rolig. Men det är rätt bra att ha på i bakgrunden.

Imorgon kanske jag ska röra på mig lite, och försöka komma igång igen. Ska förmodligen ner till apoteket och hämta ut lite mer homeopatiska tabletter eftersom jag går på Valentins nu, de som jag fick utsrivna var tillfälligt slut när pappan skulle hämta ut dem. Sen fick jag i uppdrag av Louise att köpa stickor (för stickning alltså) och det ska jag nog idas göra. Affären där de finns är bara öppen mellan 9-12, och då är hon i skolan. Nu blir det nog lite mer roast. Och tack Babbis för det fina MMS:et! :) Det var fint, även om det kostar 6,50 kr för mig att ta emot. Men det var det värt. Sen vill jag också hälsa grattis till jobbet, Andrea! Kämpa på, du är grym! Bra att du håller koll på läget där borta också. ;) Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0