Dittan och dattan

Egentligen har jag inte så mycket att säga idag, men tänkte ändå göra en liten uppdatering för vanans skull. Vad gäller sjukfronten så böjar det gå riktigt bra! Har knappt känt av halsen utom liite i morse och när jag gäspar. Så efter att jag var till apoteket imorse tog jag en liten promenad. Men det blev ingen powerwalk som det brukar vara utan jag gick bara i min vanliga gångtakt om inte ännu långsammare. Det var skönt att kunna andas lite frisk luft i alla fall. Efter det blev jag dock väldigt trött och råkade somna efter lunch då jag lämnat Violette i skolan. Och detta var trots att städtanten gick runt med dammsugaren, INNE I MITT RUM! Det var skönt med en liten powernap. Sedan har jag även pluggat lite idag. Jag tänkte fräscha upp minnet och gick igenom futur simple (ex. jag kommer att åka dit om ett år, som är en lite längre framtid jämfört med futur proche, ex. jag ska åka dit imorgon) och conditional (ex. jag skulle äta om jag var du). Krångligt. Men det kommer väl till hands!

Imorgon funderar jag på om jag ska orka ta en sväng ner på stan. Jag behöver köpa en ny plånbok. Den har varit trasig ett tag, men jag har tänkt att det inte är så allvarligt ändå. Sen när det började försvinna fler och fler mynt och jag hittade en sådär 40 kronor i småpengar inne i fodret så kände jag att det kanske är dags. :P Sen är vissa mynt så små också. Och det jag blir HELT galen på är att det finns så många olika... Förutom 1- och 2-euromynt finns det även cent i form av 1 cent, 2 cent, 5 cent, 10 cent, 20 cent och 50 cent. COME ON! Orka det liksom... Hurra för kronan säger jag!

Jag har inte så mycket mer att säga egentligen. Jo! Jag var till den där tygaffären idag för att köpa stickorna som Louise ville ha. Men det visade sig att det bara är öppet på tisdagar och lördagar, mellan 9-12! Sex timmar per vecka?! Jag undrar hur den affären går plus. Sedan har jag pratat lite mer med Inga om en svensk som bor här och är engelsk assistent. Han ska tydligen bjuda på svensk middag på söndag till andra assistenter och allmänt folk i hans omkrets och jag blev inbjuden genom Inga! Trevligt trevligt. Jag hoppas det blir köttbullar, det har jag varit sugen på i en evighet. Eller något med kaviar... Min är slut. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0