Babbel

Nu i veckan så hade jag pratat lite med Inga, finländaren på min franskakurs, om att kanske träffas i helgen. Sedan blev jag påmind om att vi ska åka till Schweiz på fredag! Så det får bli en annan vecka, kanske nästa helg. Vi åker senast klockan åtta på morgonen, sedan äter vi lunch någonstans i Alsace, där pappans syster bor. Dit tar det fyra timmar. Sedan kör vi vidare i ytterligare en och en halv timme till slutdestinationen. Jag tror att vi ska vara tillbaka på söndag igen, så räkna inte med något bloggande i helgen! Jag vet inte riktigt syftet med trippen, tror bara att det är för att föräldrarna ska äta med några kompisar. Så jag ska jobba övertid och vara barnvakt i helgen. Inte så himla kul kanske... men det blir ju något nytt i alla fall.

Jag måste lära mig att spara pengar här i livet. Jag är verkligen urusel på det. Innan jag började jobba så sade jag till mig själv att jag skulle spara 1000 kr i månaden av min lön och sätta in det på sparkontot. Hittils har jag fått två månadslöner, vilket ger 2000 kr extra på sparkontot. Där ligger det dock bara 1000 kr extra nu. Dåligt av mig, väldigt dåligt.
Dagen har i övrigt rullat på bra. Det har regnat hela dagen dock, vilket känns väldigt drygt... Men resten av veckan ska det bli strålande sol och en medeltemperatur på 14 grader. :) Härligt! Idag var det också en kvinna här och hämtade nycklar till huset. Hon ska ta hand om Nos när vi är borta i helgen. Eftersom alla nycklar spårlöst har försvunnit i huset så fick hon ta mina, så nu är jag nyckellös igen och får använda garagenyckeln. Det visade sig att det var mamman som hade tagit mina nycklar igår.

Imorgon bli det kaosdag igen. Jag vet fortfarande inte om jag skulle testa den där "streetlektionen". Jag har inte ens sagt till någon på dansskolan att jag ska det, så det känns lite lustigt att komma dit efter att det har gått sju veckor sedan terminen började och säga "Hej, jag tänkte testa den här lektionen!". Nåväl, jag får se. Nu tänkte jag nog kolla på lite "Vem kan slå Filip och Fredrik". Sen så är det ju Robinson-final på torsdag! AAH! Spännande. :D Det är då man ska sitta hemma i tv-soffan med en påse cheez ballz. Men jag får nog se det först efter helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0