Rubrik

På senare tid har det inte hänt så mycket utöver hur dagarna vanligen brukar se ut. Så därför handlar inläggen mest om allmänna funderingar just nu. Som jag sagt väldigt länge har jag tänkt lägga ut ett schema på mina dagar, men jag har inte lyckats hitta något bra program för detta än. Men jag lovar, det ska upp!

Jag har insett att onsdagar är mina värsta dagar på veckan. Jag har egentligen inget emot de där stunderna då jag sitter i bilen själv med radion på hög volym och bara glider fram och tillbaka mellan ställen. Men dagen är egentligen bara en enda lång väntan, ärligt talat. På morgonen väntar jag på att kunna skjutsa Violette på ridningen, sedan väntar jag på att lektionen ska ta slut, sedan lunch. Efter lunch är det till att vänta på att kunna fara iväg på dansskolan och ridskolan. Sedan vänta till ridlektionen börjar, fara till dansskolan och vänta till att danslektionen slutar. Sen tillbaka och vänta på att ridlektionen ska ta slut och hem. Och även all väntetid i bilen på att trafiken ska röra sig någon gång kan vara förjävlig. En hetsig, men ändå seg dag helt enkelt.

Mellan lunch och skjuts till dansskolan/ridskolan så gick jag ner till sömmerskan för att hämta ut mina kläder i hopp om att de skulle vara klara. Har lämnat in mina favoritjeans och favorittights. Det är väl anledningen till att de behöver lagas, de används så ofta. :P När jag kom dit var klockan strax efter två. Kvinnan sade att de skulle vara klara på onsdag, idag alltså, och eftersom det blev så tjafsigt förra gången tänkte jag att jag kunde komma dit på eftermiddagen för att ge quinnan lite marginaler. Så när jag kom in kikade hon på kläderna och sade "Apès-midi!" (eftermiddag alltså). Grr, det är ju eftermiddag NU!! Aja, jag hade ingen tid att hämta dem i "eftermiddags", så det får bli imorgon. Nu hoppas jag banne mig att de ser fina ut!

För övrigt så kan jag säga till er som undrar att livet inte är en dans på rosor direkt. Näe, jag blir faktiskt också less. Det är inte bara att "leka med barn hela dagarna", som jag tänkte för mig själv innan också. Barn är fina och väldigt roliga. Men nackdelarna är att de är gnälliga, ställer frågor hela tiden, har supermycket energi och är högljudda. Jag har nog haft fler "känningar till huvudvärk" nu de senaste veckorna än vad jag totalt haft i resten av mitt liv. Men de är faktiskt väldigt fina, dessa små liv. Det kunde ha varit mycket, mycket värre. Jag känner faktiskt att jag lär mig väldigt mycket också. Hade ingen koll överhuvudtaget beträffande barn innan. Jag har ju som alltid varit minst i familjen.

Imorgon taggar jag verkligen att äta Kellogg's Special K och Nutellamackor på det där speciella, kantfria brödet till frukost som har så härlig konsistens. Jag vet att det är helt vitt och förmodligen superonyttigt, men jag skiter i det. Har nästan blivit lite beroende av dem. Jag blir alltid hemskt hungrig på kvällarna, även om vi äter middag sent. Sen taggar jag också att jag äntligen får gå på en ordentlig morgonprommis igen! Var ju bara sen i måndags sist, men det är så härligt. Funderar även på att gå och hyra lite film. Men då måste jag lämna igen dem på måndag igen, och jag antar att det är som alla andra "videotek", att man betalar för antal dagar man lånar filmerna. Så det kanske blir efter helgen istället. Annars får jag väl ta tummen ur och plugga lite imorrn. Jag ser väl! Godnattsi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0