Variation

Jag har insett en sak idag. Variation är viktigt. Det gäller att variera sig här i livet, om saker ska bli bättre. Jag menar inte bara stora saker, det kan bara vara något som att äta en annorlunda frukost. För att klara av vardagen lättare, för att saker ska bli mer intressanta, för att bli mindre rastlös...så måste hjärnan få vara kreativ. Man måste variera sin vardag.

För några veckor sedan kändes varje dag som ett slöseri. Vad gör jag här? Det gör det inte längre, för nu gör jag inte samma sak varje dag. Nu känner jag att jag faktiskt gör något av värde. Detta beror inte så mycket på innehållet av mina handlingar, utan snarare att jag varierar dem. Skulle jag rada upp allt jag gjort varje dag skulle man se att ganska mycket blivit gjort ändå.

Jag vet inte riktigt var jag vill komma just nu, men jag hoppas att det finns någon annan där ute som förstår budskapet. Såhär blir det varje gång jag ska skriva något allvarligt, som jag suttit och funderat på ett tag, och som jag känner att jag vill få fram. Jag vill snabbt få ner mina tankar, och sedan halvvägs in i det hela så hinner mina känslor svalna, och jag blir kvar med massa text som jag inte får ihop. Jag har glömt hur jag skulle formulera mig och var jag ville komma. Jag blir nästan halvt dyslektiskt, för jag fattar som inte vad jag skrivit.

Hur som helst, efter frukosten idag så gick jag och lade mig en timme igen eftersom jag var så otroligt trött. Det var bra gjort, för då kunde jag hålla mig pigg resten av dagen. Violette var hemma idag som sagt, även på eftermiddagen, och vi byggde hus med träklossar, byggde lite med tågbana, målade, satt lite vid datorn och youtube-surfade på alla tänkbara versioner av "Jag är en Gummibjörn" och annat flams, tog en sväng ner till skolan och hämtade Violettes läxor för helgen... Ja, rätt mycket. Utöver det så gjorde jag även lunch, lämnade lite kläder till sömmerskan, pluggade o.s.v. Senare på eftermiddagen så satte jag mig och spelade Sims, och då bestämde jag och Violette att vi skulle göra hela familjen, inklusive katten. Fler och fler blev intresserade av detta, och till slut satt hela familjen samlad runt min lilla dator och garvade åt att vi klätt mamman i en neonrosa gorilladräkt.

Ikväll var det crêpes-fredag igen, såklart! Jag hade faktiskt längtat efter det. Gött med crêpes. Jag fotar nog detta någon kväll i framtiden så att jag kan dela med mig av dessa fina stunder. Fredagskvällarna är dock en aning stressiga enligt mig, eftersom alla barn är så uppe i varv. Så det blir en hel del babblande, sjungande, skrikande, skrattande och gnällande runt bordet och även mycket rörelse. Positivt, men aningen energikrävande.

Just nu sitter jag och lyssnar på Queen. Fina, fina Queen. Det har jag inte gjort på flera veckor. Jag hade som glömt av dem lite. Förlåter ni mig? Om det inte blir det sista jag gör ikväll så finns det även "Halv åtta hos mig", "Robinson" och "Vem kan slå Filip och Fredrik" att titta på. Soft med alla dessa play-hemsidor alltså.

Jag börjar bli lite nervös över söndagens äventyr. Det var då jag skulle ha en heldag med balett och jazz, men jag har ingen som helst koll på vad som händer. Allt jag vet är tid och plats. Jag har för det första inte betalat än, men antar att jag kan göra det på plats. För det andra så är det bara en halvtimmes paus mellan de två passen på tre och en halv timme vardera, och är den halvtimmen utsedd för att hinna äta? Eller för att byta om? Dricka vatten? Jag har ingen aning. För det tredje är jag inte säker på att jag kommer orka hela dagen, för jag har fortfarande ont i halsen, och det känns drygt att betala 50 euro för något jag inte kan utföra ordentligt. Så jag börjar tvivla om jag ens ska gå. Jag vet inte om jag ens orkar gymma imorgon, och det är enligt mina gissningar väldigt mycket lättare än vad som väntar på söndag. Hum hum, jag får se helt enkelt. Annars kan jag ju alltid gymma, och om det då blir värre ska jag inte dansa. Jag gör nog så.

Fred ut, hyndor.

Kommentarer
Postat av: Benji

Haha, fred ut hyndor! xD Jag tycker du ska ta det lugnt på söndag om det inte känns bättre tills dess. Du dansar ju redan massa, och 50 euro är ju som sagt ganska mycket för nåt som du kanske inte ens kan göra ordentligt. Men du ser väl hur du gör. Btw, såg Nostalgia Critics recension av Gordy idag. Visste du att den kom FÖRE Babe? Och att slisksnubben heter SIPES, inte Sykes? :P

2011-11-04 @ 23:39:28
Postat av: Janne

Byggde tågbana, ja det är du ju duktig på, runt hela vardagsrummet. Kul! Så du gillar Queen, gammalt hederligt rockband från min tid. Kul! Idag har vi surväder i Umeå, jag sitter nu vid radion och väntar på att Melodikrysset ska börja - helgfavoriten. Jag varierade min vardag och missade detta några veckor, nu tillbaka igen....

2011-11-05 @ 09:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0