You funny man!

När jag vaknade i morse så var gårdagens huvudvärk fortfarande kvar. Jag fattade ingenting. Jag har haft huvudvärk typ 10 gånger i mitt liv på sin höjd. Och det brukar oftast vara en "Hm, jag tror jag har huvudvärk...eller? Det känns som lite tryckande i huvudet. Är det huvudvärk?". Så när jag fick det igår, och det kändes ganska ordentligt, och när jag sen vaknade i morse och den var kvar så blev jag ganska förvirrad. Det var visserligen bättre, men jag hade vaknat flera gånger under natten på grund av den. Så jag var halvt trög hela morgonen, försov mig och orkade inte äta så mycket till frukost. Egentligen hade jag inget att försova mig till eftersom mormorn och morfarn skulle lämna barnen till skolan innan de skulle fara hem till Dijon igen, men jag ville helst inte sova allt för länge. Efter ett tag så tog jag mig ändå ut på promenad, och precis som jag så lunkade huvudvärken så småningom bort. Skönt!

Till lunch så skulle jag steka kalvkött. Detta ledde till ett litet misstag. Jag tänkte inte riktigt på att barn är känsliga för kryddor, så när jag kryddade köttet till min smak, så blev det alldeles för mycket peppar för Violette. Så hon åt 1/4 av sin köttbit, och jag tog hennes rester. Nu lite senare under kvällen så har jag märkt av att jag haft lite ont i halsen, och fick då höra vid middagen att Violette har fått ont i halsen igen, så som hon hade för några veckor sen. Jag hoppas verkligen att jag inte fått samma sak, för jag orkar inte vara sjuk. DET ÄR SÅ DRYGT.

Den större delen av dagen har jag spenderat på att titta på Dave Chapelles ståuppshower. Han är ju himla rolig den karln! För tips så finns han att hitta på youtube, om man söker på Dave Chappelle, "Killing them softly", eller "For what it's worth". Den sistnämna var aningen roligare enligt mig. Jag varnar dock för en ganska rå humör. Inte för att jag tror att någon kommer att göra detta, men det är ett tips under en regnig dag, för såna finns det ju många av såhär års!

Imorgon blir jag hemma med sjukt barn på förmiddagen eftersom Violette egentligen har simning på morgonen. Det betyder att min promenad går bort... Tusan ocksååå. Jag tycker de där morgonprommisarna är riktigt härliga. Jag hoppas det blir något jag fortsätter med när jag kommer hem också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0