Dans ma valise, j'ai mis...

Till middag har det blivit en liten tradition att vi alla leker en ordlek innan vi går från bordet. Det börjar med att man, när det är ens tur, börjar med "Dans ma valise, j'ai mis..." (betyder ungefär: I min väska har jag lagt...) följt av en sak man stoppar i väskan, t.ex. "une banane". När det sedan är nästa persons tur börjar den med öppningsfrasen, följt av "une banane", och sedan något den skulle ta med sig, t.ex. "le soleil". Det blir då "Dans ma valise, j'ai mis une banane et le soleil." Detta resultera sedan i att man har typ 30 objekt i huvudet som man ska komma ihåg och säga i rätt ordning. Det är rätt kul faktiskt, och jag vann idag! :D Man lär sig mycket nya ord, vilket är super för mig också.

Efter frukosten så tog jag en lång promenad och lyssnade på musik. Det var jättehärligt, och jag hittade lite nya vägar att gå. Det är en jättebra tid också eftersom det är ganska tomt på folk. Kanske borde göra det till en vana, men då behöver jag min mobilsladd så att jag kan byta ut lite musik på mobilen. :P Sedan har jag bara chillat hemma vid datorn. Jag var dock tvungen att hämta hem Violette tidigare eftersom hon kände sig lite för hängig för att stanna i skolan hela dagen. Blev lite fundersam över om jag kanske gjorde fel i att skicka iväg henne från början, men hon tog ingen större skada av det. 

Jag vill även säga tack för alla sms jag får! Det är verkligen JÄTTEJÄTTEROLIGT att läsa, vare sig det är en hel livshistoria eller ett kort citat. Så fortsätt gärna med det! :D Och ännu en gång, så är jag ledsen att jag inte svarar. :( Men ni förstår att min räkning skulle bli väldigt lång då...

Pussar och kramar!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Alltså det är så himla mysigt att läsa om allt du gör, jag typ ser framför mig hur ni sitter och pratar och skrattar vid matbordet! Jag har typ målat upp hela deras hus i huvudet XD

Kan du inte filma lite när du är ute och går nån dag? Eller lite runt i huset? :D Typ med mobilen bara och lägga upp här! det hade varit jättekul att se hur allt ser ut!



Och jag måste bara tillägga att det verkar som om du verkligen trivs där, det är skönt att veta

^-^ ♥

2011-10-07 @ 13:15:00
Postat av: Jasmin

AAAH, skitbra idé! Det kan jag verkligen göra! Kanske kan gå runt på måndag eller så och filma. Vill helst inte göra det nu när alla är hemma i helgen. XD

2011-10-07 @ 14:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0