Det finns liv på jorden!

Idag, tro det eller ej, så var det en annan au pair på franskalektionen! Hon hette Inga och var från Finland. Det hördes tydligt på hennes franska uttal kan jag lova. Förmodligen låter jag väldigt svensk också... Hon var väldigt trevlig i alla fall och också 19 år. Hon bor dock en bit utanför stan, minns inte riktigt var. Men det verkade inte vara alltför långt. Sen så har jag också fått reda på att det ska börja en assistent eller något på en skola längre nedanför gatan som är från Kanada. Jihooo, det bor folk här! Franskalektionen gick i övrigt väldigt bra och väldigt snabbt. Eftersom vi presenterade oss för varandra lite och så och pratade rätt mycket så känner jag verkligen att jag vill få igång flytet och börja prata. Hittade massa dokument från gamla franskalektioner om olika verbböjningar och annat superbra och viktigt att kunna, så här ska pluggas!

Baletten gick inte lika bra idag dock... Kände mig inte riktigt helt på topp, dålig balans och vaderna blev snabbt trötta. Men jag överlevde i alla fall. Och ingen sömmerska blev det idag heller. Jag missförstod lite, det var faktiskt imorgon jag skulle gå. Sen fick jag min andra lön idag också, men avdragen på grund av att jag måste betala av mina danslektioner. Så går't!

Försökte mig på att göra ett schema på ett bra sätt, men det failade. Nåja, den kommer upp snart!


Sweet sweet candyyy!

Kommentarer
Postat av: Milla

Haha vilken tur att någon fick användning för Kerstins konstiga lektioner ;) Vad är det för sorts ord som du hittar och översätter eftersom dem finns i barnböcker? :)

2011-10-18 @ 20:50:19
Postat av: Jasmin

Det är bara vanliga ord, typ gröt, kudde, täcke, sked, mjuk, hård. (Jag läste Guldlock XD) Och du vet ju historian. Så, kunde man inte orden innan så kan man dem nu. ;)

2011-10-18 @ 21:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0