Ja, jag lever

Igår orkade jag inte skriva ett inlägg eftersom det var en helt vanlig dag och inget utöver det vanliga hände. Jag känner att det skulle vara väldigt tråkigt att bara skriva om helt vanliga dagar, för då skulle rätt många inlägg se likadana ut. Men idag var inte en helt vanlig dag, så nu skriver jag!

Till att börja med så gick jag upp som vanligt, åt frukost, och gick ut på min morgonprommis. Dock så skulle någon rörmockare eller dylikt komma runt tio och byta ut filtret till vattnet som gör att vattnet blir "mjukt" istället för "hårt", som det normalt är här. Men som allt annat här i livet måste det filtret bytas ut ibland, och en av dessa ibland var idag. Eftersom han skulle komma vid tio, så var jag tvungen att halvera min promenad för att vara säker på att hinna tillbaka i god tid. Blev lite irriterad över det, men en promenad är alltid en promenad. Och vad händer... Jo, jag kommer hem igen, och någon minut senare kommer Renée (städtanten) upp från källaren och berättar att killen precis gått... Skitans. Grejen var att jag hade fått i uppdrag att jag skulle lämna honom ett kontrakt för sitt jobb, sisådär fem stycken papper, men som jag alltså inte hade gjort nu. Lite smått panikartad går jag runt och funderar på vad jag ska göra och bestämmer mig för att berätta allt när föräldrarna kommer hem igen. Väl hemma, och efter jag lagt ner en hel del tankemöd på att jag inte utfört min uppgift, så säger de bara "Äh, det var inget viktigt, skit i det! :)" ungefär. Pheeew! Så nu slapp jag ha det hängande över mina axlar.

Idag har jag också suttit och pysslat lite med mina naglar. Jag älskar pillergöra! Haha, kanske borde börja måla Warhammer eller nåt... Inte för att det blev 100% lyckat, men he' dug! Bilder finns längre ner.

Annars har jag mest suttit och läst på tjuvlyssnat idag. Det är ju hemskt roligt faktiskt. Jag försöker också, precis som ikväll, varje gång det händer, delta i familjens kvällsaktivitet. Det består av att titta på en såpopera (haha! har aldrig tänkt på namnet förut...) som heter "Plus belle la vie" (= vackrare livet, typ). Varje gång fattar jag ingenting, men jag envisas ändå med att sitta och försöka hänga med. Jag lessnar dock alltid efter ca halva programmet eller mindre när de andra sitter och skrattar åt skämt som man inte själv förstår. Jobbigt läge.

Nu ska jag sitta och läsa lite till. Lägger in ett roligt inlägg som fick mig att skratta högt också.




Notera färgskalan; gul, grön, blå, lila, rosa.

Kommentarer
Postat av: parvin Mona Bernroth

OJ! vilka fina naglar goshi!Du är sååå beundransverk duckdig ,ansvarsfull och gillar utmaningar, snäll och snygg och intelligent allt som en tjej önskar sig, jag är jätte stålt över dig och börjar att ned räkna dagarna att du kommer hem till min famn,jag såg att du hade ramlat,ta hand om dig ,mamma älskar dig! Intresanta bilder, jätte härlig med promenader, själv har köpt en ikso kort och jobbar med Body kom bak och zumba och simning, ska få en spruta i hälen snart då kan jag äv springa he....he..

2011-10-14 @ 01:57:15
Postat av: Janne

Hej Jassi, jag såg på din film idag, där du gick runt hela huset. Det var lite flimrigt och dina klick-klack från skorna hördes hela tiden. Men det gör inget, man fick i alla fall en överblick. Det var intressant att se. Va himla stort hus, pool och sånt, och jag vet inte hur många toaletter/badrum det fanns! Kanske fransmäns rent allmänt har högre löner än vad vi har i Sverige?

2011-10-14 @ 09:38:07
Postat av: Jasmin

Det är bra, mamma, du håller igång! ;) Har hört att du städar för fullt också.

Babba: Jaa, kvaliteten blev mycket sämre än när jag spelade in den av någon anledning. Och det är inte skorna som klickar, utan dataskärmen som svajar när man går.

2011-10-14 @ 23:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0