Jag tror att jag har blivit förhäxad...

Förr brukade jag nästan aldrig äta frukost. Jag var inte alls hungrig, eller så orkade jag helt enkelt inte. Varje morgon när jag vaknar nu så har jag nästan ont i magen av hunger, och kan slänga i mig en macka, flingor, te, juice och en frukt. Jag förstår inte riktigt var det kommer ifrån, men jag hakar i alla fall på. Äntligen så kanske alla kan sluta tjata om att "frukost är det viktigaste målet på dagen och blablabla". Förr brukade jag också alltid hata måndagar. Så långt jag kan minnas så har jag hatat måndagar. Men inte nu, nu ÄLSKAR jag måndagar. Vad händer med mig?! Det kan dock bero på att måndagar är MIN dag, då jag ägnar mest tid åt mig själv, och inte behöver se efter andra hela tiden. Det är jag som får skjutsen, och jag behöver bara se efter mig själv. Det beror nog också på att en stor del av dagen är fylld med aktiviteter, och jag sitter inte bara hemma. Jag måste dock våga mig ut på stan någon dag, kanske i helgen och kolla lite affärer och så. Lära känna de bra butikerna, kanske köpa lite godis... Inte shoppa dock, det har jag tyvärr inte så mycket pengar till just nu. Bara titta.

Allt har gått som smort idag. Franskalektionen gick väldigt bra, och på baletten går det bättre och bättre. Jag börjar kunna de flesta övningar nu vilket är väldigt skönt. Jag vågade till och med ställa en fråga till balettläraren idag. Inte för att det var en helt korrekt mening förmodligen, men hon förstod i alla fall.

Nu hade jag tänkt kika på kvällens Halv åtta hos mig och sen ZNARKA. Kom på att jag inte såg helgens Fångarna på fortet heller, så nu har jag det sparat också. :D Jiho!

Kommentarer
Postat av: Janne

Hej kära Jassi. Jag återkom från Indien igår kväll och har nu mycket att ta igen här i Sverige. Du såg mitt SMS med Taj Mahal. Jag har skrivit dagbok varje dag så jag kan maila senare. Det var mycket intryck, intressant men också jobbigt, dels med tempot som schemat hade, dels för värmen och den fattigdom och skit som är där. Skönt vara hemma igen. Momsar nu igen full fart. Jag ska försöka ta igen och läsa dina senaste inlägg. Sköt om dig! Kram.

2011-10-11 @ 10:23:54
Postat av: Jasmin

Åh, redan tillbaka! Herregud vad dagarna går fort.

Ja, jag såg bilden, den var jätteskojig! :D Maila gärna, vore intressant att läsa. :) Kram kram! Momsa lugnt!

2011-10-11 @ 18:09:08
Postat av: Kajsa

Ååh, så himla bra ändå att du gör måndagar till något bra nu! Det kommer säkert att följa med dig när du kommer hem ^-^ Och hahah nu kan du också ligga och planera morgondagens frukost när du ska sova! XD Det är jättetaggande att planera pannkakor eller nåt sånt lite "större"! :D Typ Smoothies också!

2011-10-12 @ 21:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0