Kanske det sista inlägget på ett tag

Imorse vaknade jag och var på strålande humör, trots att det tog mig tre omgångar innan jag vaknade av väckarklockan. Kanske beror det på att jag äntligen ska åka hem. Jag har känt mig halvt besatt den senaste veckan. Jag har en nedräknare på datorn som räknar ner exakt hur många dagar, timmar, minuter och sekunder det är kvar innan jag är hemma. Ibland kan jag bara sitta och titta på den i typ en minut och se tiden gå, bara för att försäkra mig om att tiden inte har stannat, jag ska faktiskt hem. Just nu i denna stund står den på 19 timmar, 33 minuter och 26 sekunder, 25, 24, 23.... Ja, och så vidare. För att roa mig själv lite så har jag gjort en liten lista på vad jag ska äta när jag kommer hem:
  • Pizza (jag tänker mig en Bussola)
  • Lakrits
  • Saltgurka
  • Chips
  • Kladdkaka
  • Marabou mjölkchoklad
  • Plopp-glass
  • Nudlar
  • Sushi
Exakt! Jag ska fetta på mig riktigt ordentligt. Man måste ju lägga på sig inför den kalla vintern vet ni.

Ibland vet jag inte riktigt var barn får allt ifrån. Det är ju rätt skojigt, men rätt jobbigt ibland också. Barn är bara så ologiska ibland, så de ställer jättekonstiga frågor. Visst, man skrattar åt det, men jag kan ju påstå att det är rätt jobbigt i längden. Jag skulle t.ex. äta en yoghurt till efterrätt ikväll, och den hade spruckit i kanten så att det hade kommit ut lite grann. Violette sade då:
V - Ska du äta den där?!
J - Jaa, det är väl inget fel på den?
V - Usch, den är ju helt äcklig!
J - Näe, det är ju som en helt vanlig yoghurt. Skulle inte du äta den?
V - NÄE! Det har kanske krypit in myror som har bajsat i den!
Haha, väldigt roligt... Men också väldigt ologiskt.

Jag glömde berätta att jag anmälde mig till dansskolans "Ballet Danse International" igår. Det är två heldagar med balett och jazz. Jag anmälde mig dock bara till en dag, söndag 6:e november. Baletten håller på först från 12.00-15.30, och sedan jazz 16.00-19.30. Det stod att det är för människor i alla nivåer, och det passar ju bra eftersom jag knappt dansat jazz. Men det finns så många olika jazzstilar (känns det som?), så jag hoppas att det blir lite mer åt modernt-hållet. Spännande ska det bli i alla fall!

Idag kom det förbi två små flickor som sade att de sålde påsar för att samla in pengar till en klassresa till England. Jag vet inte riktigt varför, men jag köpte en i alla fall. Jag tycker jag valde en rätt fin, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Men visst, alltid bra att ha såna där robusta plastpåsar som man kan handla med eller vad som helst.

Imorgon bär det av med tåget 05.59. Jag kommer troligtvis vakna hundra gånger i natt för att försäkra mig om att jag inte försovit mig. Det brukar bli så när jag har tider att passa. Jag är också lite orolig över att väskan har övervikt. Datorfanskapet väger ju två kilo i sig. Men jag hoppas verkligen att det går vägen ändå. Det gjorde det i alla fall sist. Ingen sade ett ord om att det var för mycket. Och då var det inte lite övervikt heller, utan några kilon sådär.

Nu ska jag bara kolla på Halv åtta hos mig och sen blir det till att försöka sova! Men man vill nästan ändå vara lite trött när man reser, så man kan sova på flyget. Det är så drygt att bara sitta och vänta... På vägen hit så somnade jag direkt när vi var i luften och sov nästan hela resan. Det gör jag gärna om. Men den här gången ska jag checka in i tid. Jag lovar!


"Dog save the queen", damn right man! Haha, här är den fina påsen!

Kommentarer
Postat av: Janne

Hej Jassi, välkommen hem (fast du kanske läser det här inlägget när du redan är hemma). Lakrits ja - jag har kvar fiskarna! Och du kanske längtar efter en jätteräkmacka på Café Victoria? Så kan vi ta en gofika...

2011-10-20 @ 22:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0