Tivoli!

Efter att ha bänkat vid datorn hela förmiddagen så kände jag och Louise för att bada lite, innan vi for på tivolii! :D Det är ett tivoli som stannar i stan i tre veckor, och det öppnade igår. Jag och föräldrarna gjorde inte så mycket, utan tittade mest. Men barnen körde mycket radiobilar och gick i lustiga hus. Jag åkte dock en liten vattenberg-och-dalbana, och gick i ett inte så lustigt lustigt hus. :P

Vi åt ganska precis middag, och jag funderar lite på vad jag ska hitta på härnäst. Jag kan förresten säga att jag haft sjuklig träningsvärk hela dagen, det gör till och med ont att sätta sig ner. Men det känns positivt. :) Nu får ni lite bilder från dagen. Jag tog inte så många, familjen har en systemkamera med betydligt fler och bättre bilder som jag ska be om att få lägga över på datorn sen.


Vattenberg-och-dalbanan (det var vatten nerför som flög överallt, så man blev blöt!)

Stort var det faktiskt! Med massa roliga karuseller. Hade gärna åkt om jag haft ett åksjukepiller till hands!

Radiobilar.

Sockervadd ("barbe à papa" på franska, SOM JAG PRECIS INSÅG att Barbapappa är; sockervadd!!), mums! Kan även tillägga att detta var "la petite", dvs en liten portion(!!).

Man kunde vinna stoora gosedjur.

Sen vandrade vi hemåt i solnedgången.

Kommentarer
Postat av: Andrea

åhhh, värsta kul! :D Och HAHA, barbapappa!!!

2011-10-02 @ 23:27:27
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hahahah ånej, lustiga hus XD Får mig bara att minnas det där "lustiga" huset vid hamnen med clownen.... :( Men jag blev sjukt sugen på att gå på grönan nu!!



Och BARBAPAPPA!? HAHAAH jag har ALLTID tänkt på rabarber! Och sackosäckar! Eller hur det nu stavas. hahah vilket uppvaknande.. sockervadd. XD

2011-10-03 @ 00:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0