Merry-go-round

Idag var det sista dagen som det där lilla tivolit var i stan, så vi hela familjen gick dit. Vi stod och tittade på en monsterkarusell ett tag när vi först kom dit, som snurrade upp och ner och allt möjligt. Jag var inställd på att jag inte skulle åka nånting alls, men efter att pappan stått en stund och frågat "Vill ingen åka? Snälla, kan någon åka med mig?" så tänkt jag "Äh, what the hell, man lever bara en gång". Att åka karuseller tycker jag är jäkligt roligt, men jag faller på åksjukan. Men efter att ha stått och tittat och laddad mig rent mentalt så hoppade vi på. Den var inte att leka med kan jag säga, folk tappade skor och grejer. Det gick faktiskt rätt bra dock, och det var först när åkturen var slut som man kände hur yr man var. Så, jag fick springa och ställa mig bakom en husvagn och kräkas. Men bara lite. Sen gick illamåendet över på två minuter. Jag spände mig dock jättemycket under hela åkturen, och liksom tryckte mina ben mot sätet, så nu har jag jätteont i mina vader efter kanten på stolen. Det blir nog fina blåmärken imorgon.

Efter karusellen gick barnen runt i massa hus och lekte i andra diverse smågrejer. Sedan åt vi middag där. Jag tog en baguette américaine som besod av hamburgerkött, sallad, lök, dressing och pommes frites i en baguette! Man kunde ha ost på också om man ville, men det kostade extra. Den var gödan. Sen efter vi kommit hem så gjorde Louise klart sin äppelkaka som vi åt till efterrätt. Jag hade sparat mig hela dagen för att äta godis efter middagen, men nu blev det äppelkaka istället. :( Men den var också god.

Annars så har jag suttit och läst barnböcker idag och tagit ut massa ord som jag inte kunnat och sedan gjort dem till prov. Vissa kanske inte är supernödvändiga, men nåväl, det är bra att lära sig.

Imorgon blir det vanlig måndag, utom att jag ska hämta några lagade byxor från en sömmerska. Hoppas det går vägen. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Janne

Att du vågade åka karusell! Fy tusan. Jag minns när jag åkte med Benji när han var liten och den tycktes aldrig sluta. Nej, karuseller är inte att leka med....

2011-10-17 @ 15:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0