Vart tar alla dagar vägen?

Är det bara jag som känner att dagarna går jättefort? Jag klagar dock inte, jag älskar att det går fort! För nu är det bara TVÅ VECKOR KVAR innan jag kommer hem! :D Jag har egentligen ingen hemlängtan, då man känner att man verkligen måste hem nu och att allt är jättejobbigt fram till dess. Men det skulle kännas väldigt väldigt skönt att komma hem. Jag saknar så många. :( Och jag saknar mycket saker, mat och kläder, och även att kunna ha ett val att göra vissa saker.

Idag tog jag en entimmespromenad igen, och det var faktiskt soligt och fint. Jag har glömt säga att hösten även kommit hit nu i veckan. Så nu är det regn, blåst och en medeltemperatur på 14 grader som gäller. Det är otroligt kyligt på mornarna måste jag säga. Inte okey... Senare på dagen blev det regn, vilket leder till att stenplattorna från ytterdörren ut till grinden blir sviinhala. Så, efter att jag hade duschat och höll på att klä på mig så ringde Louise och Valentin på ringklockan för att bli insläppta efter en dag i skolan. Jag sprang ut barfota, dum som jag var, halkade, såklart, och landade STENHÅRT på marken eftersom jag inte alls var beredd på att ramla och hann då inte heller ta emot mig. Jag var bedövad av smärta i någon minut, så jag minns knappt vad de sade till mig när jag öppnade grinden. De kunde inte se mig ramla, så jag sade ingenting. Och det resulterade i att jag haft ont i svanken hela dagen. Jippi. Vilket flyt jag haft den här veckan.

Imorgon blir det bullbak eftersom det var kanelbullens dag i tisdags (i Sverige alltså, inte här). Jag har faktiskt aldrig bakat bullar själv i hela mitt liv, men det får jag inte avslöja eftersom familjen tror att det är en jättevanlig grej och typ en av sakerna Sverige är mest känt för. Så om det går dåligt så får jag skylla på att råvarorna inte är svenska, inte att jag är helt nybörjare, nej nej.


Jag saknar även dig, min Fläskis! <3

Kommentarer
Postat av: Milla

Klart du kommer klara bakningen för det är inte så svårt. ^_^ Kom bara ihåg att kavla degen rätt tunn eftersom att annars får du trekilos bullar vilket tar en hel dag att äta upp.... Oo Mycket kanel och socker ska det vara med så överdriv på den fronten för de ska ju smaka just kanel och socker i mitten. x3



Åh glöm inte att skicka bilder på godingarna sedan... :D Vissa fick ju aldrig en kanelbulle på kanelbullens dag... Sad panda.

2011-10-08 @ 09:15:14
Postat av: Benji

Men WTF, jag visste inte ens att det var kanelbullens dag!? Orka att jag satt i en liten vandrarhemslägenhet och skrev uppsats i Lycksele UTAN ens en kanelbulle som tröst. x( Jaja, får äte sen för att kompensera. Lycka till med bullarna, dom blir säkert awesome. Och glöm inte att ta bilder! ;)

2011-10-08 @ 12:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0