Aaargh!

Nu är jag väldigt väldigt förvirrad. Imorrn har jag en väldig massa skjutsande hit och dit. Först på morgonen ska Violette på ridning. Sen ska jag göra lunch till alla barnen och mig. Sen efter det ska jag, med Louise i bilen, skjutsa Violette till dans för att sedan fara och skjutsa Louise på ridning direkt efteråt. Sen iväg och hämta upp Violette igen direkt efter det, skjutsa hem henne, hämta Louise, skjutsa hem henne, och sen fara och titta på en danslektion. Jag har ritat en liten plan till mig själv så att jag ska förstå bättre. Det här hade varit myyycket lättare om det inte var så att det är ENKELRIKTAT ÖVER-J*VLA-ALLT, vilket betyder att man inte kan åka samma väg dit som tillbaka. Och eftersom jag ska åka från hem->dansskola->ridskola->dansskola->hem->ridskola->hem->dansskola->hem, så måste jag åka fem olika vägar. Fem olika vägar. Helt onödigt.

Idag var det i alla fall ganska lugnt. Som ni kanske förstår så började dansen den här veckan, så då tog jag och Violette bussen för första gången till stan. Bussen kostar samma för alla här, och en enkelbiljett (som man kan betala med lösa pengar!!) kostar €1,10 styck (≈10 kr). Hon dansade afrikansk dans som är från 8-14 år. Dansläraren hette Keshi och var en typisk svart man som luktade mycket svett. Men han var trevlig och det såg roligt ut.

Nu ska jag svara på lite frågor som inte blev så många.
  • Adressen kan jag ge till de som vill ha den. Jag tänker inte skriva den här på bloggen av säkerhetsskäl.
  • Mellan mig och barnen är det en bra relation. Kanske inte 100% men jag känner att de litar på mig och respekterar det jag säger. Och förhoppningsvis kommer jag kännas som en riktig storasyster i framtiden. Dock eftersom jag spenderar mer eller mindre tid med vissa av dem så märks det på sättet vi beter oss mot varandra, att det är mer eller mindre avslappnat. Men det ska också försvinna eftersom. Det bemötande jag fick av barnen var väldigt varmt, men lite blygsamt. Det var Violette och mamman som mötte mig på tågstationen, och det första Violette gjorde var att ge mig en puss på kinden (så gör man ju alltiid i Frankrike). Jag blev lite förvånad, men det var fint. Sen fick jag blygsamma kramar av de andra två.
  • Eftersom jag ska bli en del av familjen, en "storasyster", så har jag och föräldrarna en personlig relation. Det ska inte ses som att jag jobbar egentligen (vilket jag nog måste påminna dem om att jag faktiskt gör eftersom jag skulle ha fått min lön för två dagar sen :P). Det känns fortfarande inte helt naturligt för mig, men jag försöker bara vara mig själv, men kanske lite mer vuxen i vissa tillfällen då det behövs. Sen så har jag nog varit lite extra glad nu i början, för att bygga upp en bra grund.
Det var allt för mig idag! Önska mig lycka till imorgon! Och förresten! Hata mig inte nu regniga Sverige, men det kommer att vara 24 grader och sol heela veckan lång. :D Ni kan kalla mig stekar'n. Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0