Behöver du ta ikapp?

Nu kan detta verka lite cheesy, men i detta inlägg vill jag att ni kommenterar era frågor, för jag tänkte i nästa inlägg (eller inlägget efter det) besvara dem. Detta är alltså ett inlägg för FRÅGESTUND. Och en liten uppdatering såklart. Så, undrar ni över något? Har jag inte varit tillräckligt tydlig med något? Fråga på! Det kan aldrig bli för mycket.

För att tala mer om hur dagen har varit så kan jag säga att jag legat och solat från klockan ett till fyra eftersom det har varit SVINVARMT. Jag fick lite färg också faktiskt. Micket treflig den! Sen har jag också tagit ett snabbt dopp i den lilla poolen och studsat lite studsmatta bara för att hänga lite med barnen eftersom det är där de sprungit fram och tillbaka hela dagen. Efter det så bestämde jag mig för att gå på promenad igen. Och idag var det nästan olidligt för att det var så varmt. Men jag är glad att jag gjorde det. Dock så joggade jag inte lika mycket idag eftersom vi redan hade tagit en springtur i morse. Det var nämligen så att vi skulle på en liten dockteater (det var för övrigt sista festivaldagen idag), men då råkade vi först gå till fel ställe. Så för att inte komma för sent så var vi alla tolv tvungna att springa till det rätta stället, som inte var så långt bort tack och lov.

Dockteatern var skapad av burmeser och språket de talade under hela föreställningen var alltså på burmesiska. Så precis som det låter så förstod man noll. Nada. Squat. Vissa saker kan man ändå förstå genom att bara titta, som t.ex. en tv-serie eller något, men detta var verkligen inte så. Jag försökte hänga med så gott det gick och tolkade hela grejen som att det var en vanlig snubbe som träffade en gubbe som sade att han skulle tro på gudar. Sedan fick han med sig dessa gudar i miniformat, och varje gång han slängde iväg någon av dem så kom de fram på riktigt och lärde honom något. Sen träffade han någon tjej som försvann och så vidare och så vidare. Jag kan ha helt fel också. Konstigt, mycket konstigt. Det var rätt fint i alla fall, dockorna alltså. Och vi fick efteråt hålla i dockorna och styra dem, och det är faktiskt svårare än man tror!

Imorgon ska jag på en balettlektion på en annan dansskola. Jag är lite nervös eftersom det står att det ska vara en avancerad nivå. Jag hoppas att jag inte skämmer ut mig, då får jag sitta. Den här dansskolan är tre gånger så billig som den andra dock, så det vore väldigt skönt om den här var bättre.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Har du en varm och personlig relation till föräldrarna eller är den mer "profesionell och arbetsmässig"?

2011-09-26 @ 13:21:15
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: Andrea

Och HAR DU FÅTT MITT BREV? D:

2011-09-26 @ 13:23:19
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: Sandra

bästaste bästaste Jasmin!

Förlåt att jag är så dålig på kommentera, känner ett styng av dåligt samvete. Jag har haft sjukt fullt upp och inte ens hunnit skriva på min egen blogg. Avundas dig lite som kommer med långa fylliga inlägg varje dag typ! Bra jobbat! Jag har i veckan blivit inskolad på tapas. Det är skitkul men otroligt mycket att lära sig. Det svåraste är att hålla isär vilka viner som passar till vad och vilka olika spriter och sådant som jag bör rekomendera. I fredags frågade en kund efter om "den eller Den cognacen passade bättre efter mat, till kaffe och chokladfondant?" Jag sa typ "öh.." effterföljt av "ehm..." Tills jag sa "Ja, kort och enkelt sagt kan man ju säga att ju dyrare cognacen är desto bättre cognac får du i glaset." Han köpte mitt argument och tog den mellandyra. Phew! Idag åkte benjamin iväg till lycksele, han är väl inte helt överglad för det men jag tror att det kan vara lärorikt. Förhoppningsvis blir det trots allt trevligt.



Det gläder mig verkligen att se hur fint du redan kommit in i landet, huset, familjen. Det känns redan så naturligt - och så mycket du har upplevt på så kort tid! Jag förstår att det är många utmaningar för dig, men du gör det otroligt bra - det är i utmaningarna vi blir starka. Det är ju trots allt i motvind en drake flyger ;)



Jag läntar till den 21a! Hurra hurra! Så sjukt nice att du kommer hem en sväng så inte glappen blir så otroligt långa. Du är saknad här hemma redan, och då talar jag för många.



Jag funderar över om du har någon adress? Det vore trevligt ifall man skulle vilja skicka något. Men få inte upp några förhoppningar nu - jag har ingenting planerat. Men det är fint att ha adresser i förväg så att posten isåfall blir en överraskning om man nu skulle få ett infall ;)



Det blev visst ett litet brev detta, haha. Jag ska ställa mig och diska nu och fundera över hur gatorna ser ut där du bor. Hur konditorierna, baskrarna, baguetterna och creperiorna breder ut sig. Hur du spatserar med nya ögon, självsäkra skor och härlig sydeuropeisk höst.



Sköt om dig så hörs vi snart! KRAM!

2011-09-26 @ 13:39:33
URL: http://liteanteckningar.wordpress.com
Postat av: Sandra

ps. Din blogg är väldigt fin. Jag gillar din header :)

2011-09-26 @ 13:40:31
URL: http://liteanteckningar.wordpress.com
Postat av: Milla

Jag har typ samma fråga som Andrea fast ändå inte. ^^ Hur är det mellan dig och barnen? Var det spänt att möta dem och hur tog de emot dig?

2011-09-26 @ 22:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0