Charleville-Mézières

Den här dagen har varit väldigt bekväm. Jag kommer inte behöva jobba på hela veckan eftersom barnens mormor och morfar är här och ska visa mig hur allt fungerar. De är väldigt bra på engelska vilket är skönt.

Idag gick vi ner på stan och jag blev bjuden på glass och "sight-seeing". Det är en väldigt mysig stad med massor av gamla hus. Vi gick bland annat in i en mysig liten kaffe- och tebutik och ett jättefint konditori (pâtisserie) med massor av vackra bakelser. Billiga var de också! Jag måste ta en bild och köpa något nästa gång! Vi gick även till ett närbeläget supermarché där jag köpte tvål och sånt.

Senare på eftermiddagen när barnen kom hem så spelade vi lite spel och studsade studsmatta. Det var väldigt trevligt. Hade nästan glömt hur lättroade barn är.

Imorgon blir det full fart då barnen har massa aktiviteter att gå till, även för mig som ska följa med lite överallt och anmäla mig till franskakursen som jag kommer att gå till. Sedan ska jag även få hjälp att skriva in mig på en dansskola. Eftersom barnen är lediga varje onsdag så betyder det mycket lek, stort ansvar, och inte så mycket egen tid.

Nu tror jag att jag ska spela lite Betapet så jag inte virrar bort mig i franskan!
Bisous!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Alltså Jasmin, du anar inte hur avundsjuk jag blir när jag sitter och läser det här! Så himla kul och mysigt allt låter! Snacka om att du kommer att ha en del att berätta om när du kommer hem XD

2011-09-14 @ 11:39:55
Postat av: Milla

Kajsa har helt rätt! Både jag och Per är avis just nu när allt verkar vara solsken och fluffiga moln ^^ Dock så är det bra att du några dagar får kämpa lite så inte allt är perfekt ;) Lycka till med både franskakursen och dansen! :D

2011-09-14 @ 13:31:15
Postat av: Andrea

Värsta skönt att du ska ha både Franska-lektion och dans utanför huset, så att du får lite ensamtid och "privatliv" så att säga. Fett avis!



Nu väntar jag bara på bilder :D

2011-09-14 @ 14:29:25
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0