Festival Mondial Des Théâtres De Marionnettes

Jag ska fatta mig kort idag eftersom jag ganska precis kom hem och är trött. Idag har jag inte gjort så mycket på dagen. Det som är lite speciellt är att jag fick fullt ansvar att hämta och lämna Violette i skolan på morgonen, vid lunch och när hon slutat. Det är bara en promenad på fem minuter dock, så det är inte så svårt.

Imorgon börjar en så kallad marionettdocksfestival här i staden som pågår till söndag. Jag förstår inte riktigt vad det innebär, om det är något slags open air-museum eller om det är massa dockteateatrar. Det återstår att se. Hur som helst så var jag, pappan, mormorn och morfarn och kollade på repetitionerna inför lördagens show. Det var nog en av de coolaste sakerna jag sett! Det var en hel kör som öppnade hela grejen med "O Fortuna" och som senare sjöng några andra pampiga låtar. Sedan var det en hel liveorkester eller ett liveband som spelade massa låtar. Den som skrev dem är ett geni kan jag ju säga, det var hur pampigt och coolt och fantastiskt som helst! Jag blev helt lyrisk, vilken show!

Imorgon kommer tydligen en tjeckisk grupp på fyra hit som ska sova här under festivalen eller åtminstone några dagar. Jag är lite förvirrad över hela situationen, men det kommer nog gå bra. Huset är enormt, så såklart det finns plats för några till!
Jag funderar lite på hur jag ska svara på kommentarer. Jag orkar inte göra det nu dock. Men föreslår ni att jag svarar direkt i kommentarerna eller att jag skriver svaren i inlägg?

Nu ska jag i alla fall krypa i säng. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Violette, jag blir alltid lite glad när jag läser det namnet, det är så fint!



Så himla häftigt det där lät med festivalen! Nu blir jag avis igen XD Jag vill också lyssna på awesome musik! Och det blir säkert kul med ännu mer folk :D Men alltså dom där du bor hos, det verkar som om dom är rätt rika, hahah! Och du behöver nog inte svara på alla kommentarer, det kommer ju bli rätt mycket. Men jag tycker att du kan svara på det du vill bland kommentarerna :) Det kommer bara bli jobbigt annars om du känner att du måste svara på allas kommentarer hela tiden.



Men men! Hoppas du får en trevlig Fredagkväll, glöm inte idol ;D Trevlig helg ^-^ ♥

2011-09-16 @ 14:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0