För tio år sedan...

...trodde jag aldrig att jag skulle sitta och sjutsa barn i en bil i Frankrike. Det kanske man skulle skriva i sitt cv, "körvana i ett annat land". Totalt så satt jag i bilen åtta gånger idag, och tre av de gångerna stötte jag på en ambulans. Två av de gångerna behövde jag svänga åt sidan. Så, nu kan jag checka av det också. :) Jag kände mig lite extra stolt idag också när Louise berättade för sin mamma och pappa att jag körde bättre än dem. Fast bättre vet jag inte, jag skulle nog mer säga lugnare. Här är det för övrigt trafikljus ÖÖÖVERALLT. Och mycket STOP-skyltar. Och även väldigt mycket enkelriktat.

Den här dagen har gått relavtivt snabbt. Mycket beror på att det tagit ett bra tag att ta sig fram och tillbaka till ridskolan på grund av trafiken. Annars har vi mest suttit och målat idag. Som jag förmodligen redan sagt tidigare så är onsdagar en "ledig" dag för barnen. Louise och Valentin går från åtta till elva eller tolv, och Violette har ingen skola alls. Varför det är så vet jag inte riktigt. Men imorgon är det vanligt schema! Och då kommer städtanten också som brukar traska runt här i typ sex timmar.

Nu ska jag nog kika lite efter flygbiljetter hem i oktober! Dock så glömde jag fråga när tågen härifrån går. Som sagt så är det tre tåg man måste ta för att komma till flygplatsen, och då krävs det helst lite marginaler och att flygtiderna stämmer med tågtiderna. Men som det ser ut nu så kommer jag troligtvis stanna mellan 21-31 oktober. :D Biljetterna kostar dock runt 3000, plus att tågbiljetterna kostar ca 500 kr. Men de kan nog familjen stå för. De erbjöd sig att betala lite mer för min del av deras utlandsresa om jag skulle följa med eftersom de känner mig bättre nu. Men då skulle jag fortfarande behöva betala ca 5000 kr, och det är inga pengar jag vill lägga ut på en sån sak, även om jag säkert skulle haft väldigt kul. Men jag har det nog roligare hemma för 2000 kr mindre dessutom. :)

Kommentarer
Postat av: Andrea

INGET SNACK OM SAKEN - du ska hem och vi ska ha så himla kul tillsammans! Och ändå värsta kul att du får påbörja ditt första lagliga körande i FRANKRIKE! Är det lättare eller svårare att köra där? :D



<3

2011-09-22 @ 21:22:48
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0