Fullt hus

Jag som trodde att det inte rymdes fler i det här huset, men tro det eller ej, så kom det hit fyra belgare idag också! De är gamla bekanta till familjen och ska även de kolla på festivalen. Så idag har vi varit 13 personer i huset samtidigt. Pappan är inte hemma nu i helgen eftersom han ska på nåt cykelrace imorrn och cykla 10 mil. Men om han hade varit hemma så hade vi varit 14 personer!! Så ni kan förstå att det här huset är stort. Jag vet inte vad alla belgare heter, eftersom jag knappt hann träffa dem innan jag skulle iväg på min danslektion! :D

Jag var ganska lugn när jag först började traska iväg eftersom jag var ute i god tid. Sen efter ett tag insåg jag att jag hade gått för långt, för jag skulle nämligen svänga över en bro. Så jag gick tillbaka igen och då såg jag bron. Efter att ha vandrat ett tag så tänkte jag att jag borde ha sett dansskolan nånstans, men nej, jag kunde icket se den. Jag började känna mig lite stressad eftersom lektionen snart skulle börja. Jag har fått för mig att de är väldigt hårda med att komma i tid Frankrike och att jag kanske skulle få sitta ner hela lektionen om jag kom sent. Jag gick hur som helst tillbaka igen, och då såg jag en annan bro! Så jag gick över den och vandrade rätt länge, men då kände jag igen hur vägen svängde och så som på kartan, så nu hade jag kommit rätt! Klockan var tre minuter över börjningstid när jag var framme, så på väldigt stressad franska försökte jag förklara för honom i receptionen vem jag var och att jag var där för att testa på en lektion. Han förstod och visade mig omklädningsrummet. Ett väldigt litet omklädningsrum som delades med tjejer och killar.

Det fanns två danssalar, och vi var ca 20 stycken, varav två var killar, och en av dem var han i receptionen. Även läraren var en man. Han var väldigt rolig, men också bestämd och korrigerande precis sådär som en balettlärare ska vara. Att jag kom sent gjorde inget alls, eftersom vi ändå inte började i tid och kunde gå över. Lektionen var väldigt rolig, och helt i min nivå, vilket kändes skönt. Det enda som var svårt var alla nya övningar, och att jag inte kunde utföra dem så som jag ville på grund av att mina muskler svek mig. Mina ben orkade knappt bära mig när jag skulle gå hem igen. Men det ska det snart bli ändring på!

Jag har även fått lite förfrågningar om vädret. Här är det ca 20 grader på dagarna, oftast runt 17. Oftast väldigt soligt och varmt, men ibland lite mulet. Det har inte regnat någon dag än så länge dock, trots att det har stått att det ska det. Men jag klagar inte. På mornarna är det dock svinkallt, och även väldigt bitande på kvällskvisten.

Det var nog allt jag hade att säga här från frankenland.
À bientôt!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Just det jasmin! Vi har kommit fram till att telefondejten får blir ikväll nångång då alla kan, kanske typ sju? Jag smsar när vi(Kajsa) har bestämt exakt! :D <3

2011-09-18 @ 10:27:40
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0