Hurtbullen.nu

Jaa, kära vänner, idag gav jag mig faktiskt ut på promenad i det strålande vädret, och joggade sen på hemvägen. Det skönaste av allt var att jag inte visste var jag skulle eller vart jag var på väg. Jag hade ingen klocka på mig heller, och hade ingen tid att vara hemma, så jag kunde gå hur långt jag ville hur länge som helst. Sen när jag kom hem tränade jag lite styrka och stretchade en kortis. Jag känner inte så mycket nu, men det riktiga resultatet återstår att se imorgon. Dock så åt vi stormiddag med en liten aptitretare, middag med bl.a. pilgrimsmussla, sedan ostbricka, och sen två ljuvliga tårtor från Le Péché Mignon till efterrätt. Så, där försvann hela träningen. Men det är väl bättre att ligga på plus-minus noll än att ligga back. ;) Bilder på tårtorna ser ni längre ner i inlägget. (Tog bilderna i all hast innan de försvann.)

Idag kom belgarna hit. Det är föräldrarna och fyra barn. De tillhör den franska delen av Belgien, såklart. De är väldigt trevliga och pratar rätt bra engelska. Det har också varit väldigt skönt för mig att verkligen känna mig avbelastad på min lediga dag eftersom alla barn kunnat leka med varann. Tack för det! Att vara ledig för mig innebär inte så mycket mer än andra dagar egentligen, mer att jag inte behöver känna mig tråkig och lite skyldig för att jag sitter vid datorn istället för att vara med barnen.

Mamman tog mig även till gymmet så att jag fick kolla lite hur det såg ut. De verkade ha alla maskiner jag behöver, och dessutom fick jag testa på en gång gratis. Det här verkar bra! Hittade dock inget om pris, men det verkar kosta antingen ca 80€ för tio gånger, eller ca 400-500€ för ett årskort. Snorigt dyrt. Men om jag köper tio gånger så kan jag dryga ut det genom att bara gå dit en gång i veckan och gymma hemma resten och gå på promenader, nu när det ändå är fint väder ute.

Och förresten Sverige, vi ses 21:a oktober! :D Tjingeling!

Ni vet väl vad jag skulle ha sagt nu? Exakt, ni gissade rätt; GÖDAN!

Kommentarer
Postat av: Milla

Jösses jag tycker att du borde skicka smakprover hem till oss här borta så att vi också vet hur goda dem är. Att bara se hjälper inte ;)

2011-09-25 @ 19:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0