Jag kirrar biffen!

Idag har jobbat "övertid", vilket egentligen inte gör mig något eftersom det har varit en väldigt härlig dag. Och eftersom ungarna (mestadels) är så goa. Så jag har gjort lunch och lämnat och hämtat Violette som vanligt. Sen har jag också gjort middag och skjutsat Louise till och från gymnastiken och nattat alla tre barnen för ca en timme sen. De är oftast väldigt snälla, men ibland kan de bråka lite med varann sådär som alla småsyskon gör. De är faktiskt väldigt lugna barn, och de gör alltid sina läxor direkt när de kommer hem. I alla fall Louise och Valentin, Violette brukar vara lite stökigare. Men hon är så liten, så på henne måste man tjata för att hon ska göra saker, annars tenderar hon att gå sin egen väg. Och precis så som alla andra barn så frågar hon väldigt mycket. Varför måste barn fråga så mycket? Jag skulle förstå en fråga som typ "Vem bestämde att det ska vara rött när man ska stanna och grönt när man ska köra?" eller andra allmänt lärorika frågor. I längden blir det väldigt jobbigt när de hela tiden ifrågasätter varför man sade si och så, eller varför man gjorde sådär. Det jobbigaste är när vi ska rita, för då ifrågasätter hon konstant. T.ex. "varför suddar du?", "varför har den bara ett öra?" "ska den se ut sådär?!". Varje gång säger jag samma sak. "Jag är inte klar än." Ni som ritar förstår nog min frustration. Men annars är hon en ängel och vill bara väl.

För övrigt så var jag på stan idag och kikade på lite olika stånd med leksaker, marionetter, souvenirer och massa mat och godsaker. Sen på torget var de lite olika små uppvisningar. Det var inte så mycket att se egentligen, men det var trevligt. Och idag var det otroligt varmt! Solen sken hela dagen, och jag gick ut med jeans och linne och svettades! Det kan nog också ha varit lite extra chockerande för min kropp eftersom jag frusit konstant de senaste två dagarna eftersom det varit så kallt. Men på söndag kommer det tydligen vara 22 grader och sol, det ni! Det är rena rama sommaren här, men folk verkar inte fatta det, utan de flesta går runt med jacka och tjocktröja. Jag såg till och med en tjej som hade tjocktröja och DUNVÄST på sig. Helt sjukt. Svart var den också.

På vägen hem så köpte jag mig en slush eftersom det var så varmt. Sen när jag kom hem och såg mig i spegeln upptäckte jag detta:



Nu ska jag ta och bädda ner mig! Sovmorgon imorgonnn, yessss!

Kommentarer
Postat av: Benji

AAAAH, go'slushen! xD Du är ju skitduktig som härjar runt med ungarna och sånt. Jag är impad. :) Btw, upptäckte en grej nyligen som jag bara MÅSTE berätta, även om det är lite random. Jag, Sandra och Robin chillade och bakade lite igår och vi bestämde oss för att köra svenskdubbade Duck Tales i bakgrunden (sweeeet). Jag hör då plötsligt en väldigt bekant röst. Den onda Magica de Hex spelas av Siw Malmkvist! Du MÅSTE kolla hennes wiki och bläddra till hennes filmografi så ser du varför hon lät så bekant. ;)

2011-09-24 @ 00:49:43
Postat av: Kajsa

Förlååt för att jag är dålig på att kommentera! Men jag läser hela tiden, så du vet! ^-^



Hahahha jag blir galen när barn är sådär! Speciellt när dom stannar och bara glor på en! Och sen ba "..Heeeeej. Vad heter duuu? Hur gammal är duuu? Vad gör duu?" Fanns tusen av dom på Hippo XD



Du verkar göra SÅ HIMLA MYCKET där! Och allt låter så himla roligt! Värsta nya livet du har skaffat dig, jag är redan taggad på att höra alla historier live när du kommer hem, med ljudeffekter och hela baletten! Vi väntar taggade här hemma på din ankomst och filmkvällen! wiie!



Snygg Grinch-tunga btw ;D

2011-09-24 @ 00:57:31
Postat av: Jasmin

Benji: HAHA, SIWAN, HON ÄR JU YZMA!! XD (Haha, kul att jag fick med W, X, Y och Z i den meningen.) "Fråga honom var den taalande laaman gick!"



Kajsa: Ingen fara! Bra att veta att du läser iaf. n_n Exakt så! Haha, skitjobbigt! XD

2011-09-24 @ 11:42:10
Postat av: Andrea

Åh, du har trixat med designen lite - nice!



Haha, jag kan leva mig in i frustrationen när man bara vill få tyst på frågandet. Och man kan ju inte skrika ba "JAMEN DEN ÄR INTE KLAR ÄN!!!" haha. Kan tänka mig att du kommer ha världens bästa tålamod när du kommer tillbaka till Sverige igen XD

2011-09-24 @ 17:26:56
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0