Kurragömma

En av mina favoritlekar när jag var liten var kurragömma. Det är fortfarande en fantastiskt rolig lek om man har barnasinnet kvar. Och om det finns tillräckligt många gömställen. Vi lekte kurragömma idag. Det är något visst med att hitta ett riktigt bra gömställe och sedan bara ligga och lyssna och vänta. Fnissa lite, kanske knacka ibland. Man bli lite stolt över platsen man hittat. Det är även en lek som blir bättre ju fler man är. Att leka på fyra är gränsfall. Varför leker man aldrig kurragömma längre?

Idag åt vi crêpes, eller översatt pannkakor, till middag. Det är en tradition i familjen att de äter det varje fredag, men eftersom det har varit lite speciella veckor så har det inte blivit av förrän idag. Det var supergott. Men då var jag helt utsvulten och orkade knappt le och hade ett extra lager kläder på mig också. Så då hade nog till och med en skosula varit delikat.

Nu hade jag tänkt sova ruset av mig. Får se om jag kanske kan ta mig en sväng på stan imorrn bara för att göra något. Annars lär jag ligga hemma och bänka vid datorn. Och det känns som en bortkastad dag med 27 grader ute. Adieu, tout le monde!

Kommentarer
Postat av: Janne

Kurragömma, ja, det lekte vi mycket i Vännäs när jag var barn - utomhus alltså, så fanns det mer gömställen. Att man inte leker det längre kanske beror på att man blir för stor, små barn kan ju gömma sig överallt! Vi lekte mycket burk och knutgubbe också. Kul. Idag är lördag 1 okt, jag har kommit in till kontoret för att skicka ut mina fakturor, vid 15-tiden ska jag flyga till Stockholm, sover hos Naderi i natt och imorgon bär det iväg till Indien. Vill du att jag köper hem en jätteelefant? Two thousand for elephant - too big.

2011-10-01 @ 09:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0