Om allt och inget

Precis som igår så kom jag ganska precis hem. Idag gick vi på samma och "den riktiga" showen tillsammans med barnen. Jag var jättetaggad på att få se allt igen eftersom det var så himla häftigt, så jag tog med kameran den här gången för att dokumentera allt. Men såklart, eftersom man går med barn, så blir de trötta. Jag menar, showen började senare än deras läggdags vilket var väldigt orutinerat av planerarna tycker jag. Jag blev lite besviken för att vi var tvungna att gå innan det var slut. Jag hade ju kunnat stanna och titta såklart, men då skulle jag inte ha hittat hem med mitt värdelösa lokalsinne. Så vi vandrade hemåt igen, tillsammans med den tjeckiska gruppen som kom tidigare idag, och då stötte vi på gamla grannar till familjen. Innan var barnen så trötta att de typ såg döende ut, och sen helt plötsligt blev de hur pigga som helst och de stod och pratade i typ EN TIMME. Aaah! Jag försökte hänga med så gott det gick.

Den tjeckiska gruppen är jättetrevlig, de är tre män och en kvinna. De ska vara med på festivalen och "uppträder" på söndag om jag förstod rätt. Även de pratar rätt många språk, så huset är just nu en enda stor bomb av språk. Det pratas franska, engelska, svenska, tjeckiska, spanska och lite tyska. Helt otroligt.

För att nämna något som också är roligt så kollade jag på tv:n för första gången idag. Och för dem som inte vet så kan jag berätta att ALLT är dubbat. Så jag satt och kollade på Simpsons och Vänner på franska. Det var otroligt roligt! Men också väldigt störande för att deras röster var så fula.

Jag har bestämt att jag ska börja med lite listor också eftersom jag precis funnit kärleken till det. Här är exempelvis en lista på klassiska franska saker jag sett:

Folk äter middag mellan 20-21
Folk har basker
Folk bär på baguetter
Det är hundbajs överallt
(Typ) ALLA röker
Folk slår sina barn

Förmodligen är det mer som jag sett men glömt skriva. Nu ska jag i alla fall sova. Jag bjuder på en bananbild för att den var go'! Imorgon ska jag testa på en balettkurs, nervöööözt.nu!

Eftersom middagarna är så sena här så passar man på att fika mellan 15-17, så jag tog en banan. Jag märkte faktiskt idag att jag har kommit över min bananfobi nu! När jag gick på dagis minns jag att jag hatade banan. Sen när jag blev äldre så kunde jag kanske äta en halv, sen blev jag less. Men nu åt jag hela och den var jättegod! Var i och för sig väldigt hungrig...

Kommentarer
Postat av: Andrea

Förresten, jag vill veta mer om hur vädret är där borta! Är det varmt, kallt eller mittemellan?



Och juste haha, jag reflekterade inte ens över när du ba "nu hämtar jag en banan!". CONGRATZ MATE! Detta innebär att på nästa födelsedag så BLIR det alltså banan på tårtan! TJOHOOO :D

2011-09-17 @ 13:48:52
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0