Eh la qui va là (Inspecteur Gadget) Eh la ça va pas (Ouh oouh)...

Idag har jag haft den franska theme-sången till Inspector Gadget på hjärnan heela dagen. Dels för att jag och Violette satt och kollade lite på förra årets dansföreställning efter frukost där ett av numrena dansade till denna låt. Men det beror också på att Inspector Gadget går på tv jämt här, så man hör det hela tiden. Nåja, det är ju tur att den är väldigt bra. Jag går över till dagens händelser.

Som sagt så har jag lekt taxi idag. Det var inga problem, så länge jag hade GPS:en på. Att hitta till dansskolan hemifrån var lite svårt dock. Där gjorde jag en tabbe och trodde jag skulle kunna memorera kartan, så jag slog inte på GPS:en, dum som jag var. Men eftersom jag visste att det skulle vara svårt att hitta så åkte vi i god tid. Duktiga jag kan planera :D Efter att jag svängt in på en liten bakgata så kunde jag slå på och sedan hitta. Att åka till ridskolan är jag redan vad vid och vet exakt när jag ska svänga, vilken fil jag ska ligga i, vilken växel jag ska ha på vissa ställen och så vidare. Man lär sig fort.

På Violettes ridlektion var det bara hon och en annan tjej där, så efter att de studsat runt lite inne i ridhuset så gick vi ut och trampade i skogen. Jag ledde Violettes ponny medan ridläraren tog den andra flickans. Detta gick väldigt bra till en början, trots att det var en väldigt smal brant stig, med massa gropar och brännässlor och annan vegetation på sidorna. Jag brände mig på ena benet eftersom jag inte riktigt var klädd för en skogspromenad (hade shorts, det var ju trots allt 27 grader idag), men det var inte så farligt. På vägen tillbaka dock, så hände det något som jag finner dels väldigt chockerande och hemskt, men också väldigt komiskt. Vi gick uppför en väldigt brant backe, med ridläraren och den andra hästen i täten, och jag och Violette sen. Branten delades sedan i två delar av en ganska djup och lång "spricka" i mitten. Den här gropen såg inte den första hästen (Picasso) tydligen, så den klev RAKT UT I INGENTING och FÖLL HANDLÖST! Hela hästen välte och ramlade på sidan med den stackars flickan under. Det såg precis ut som på film, när hästen blir skjuten eller liknande. Det gick bra för flickan dock, hon fick bara ett skrapsår på axeln. Och hästen klarade sig den med och reste sig väldigt snabbt igen, lite generad. Jag har aldrig sett en häst ramla så förut, så jag blev mest chockad, men samtidigt var det så roligt så jag bara ville skratta rakt ut. Detta gjorde dock stackars Violette extremt rädd uppe på hästryggen, men jag lotsade henne i säkerhet. 

Efter allt skjutsande och tidspassande så glömde jag helt bort att jag skulle åka tillbaka igen till dansskolan och titta på en lektion. Det gör inte så mycket dock, jag tror inte att nivån är så himla bra, och tiden är väldigt opassande eftersom jag antingen skulle komma sent varje lektion då jag ska skjutsa hem Louise precis innan, eller att hon måste få skjuts av någon annan, vilket gör att jag inte riktigt fyller min position, och det skulle inte heller kännas bra. Jag ska dock titta på en jazzlektion som är efter mina balettlektioner på måndagar. Tyvärr är den full för tillfället, men de började precis, så chansen är stor att någon hoppar av.

En rolig grej att berätta är att jag hittade en godisaffär idag! Jag hade dock ingen tid att gå in och kika, men det är på lösvikt precis som hemma i Sverige. Det är tydligen väldigt sällan man ser sånt i Frankrike, så jag ska passa på att unna mig lite någon dag. Glup's hette butiken om jag minns rätt. 

Nu ska jag kolla på lite Halv åtta hos mig och mysa! Blev vansinnigt sugen på att se Mighty Morphin Power Rangers också efter jag sett den här filmen, men det får nog bli en annan dag. Kanske får bli ett maraton till helgen. :D
Pussar och kramar!

Kommentarer
Postat av: Benji

Haha, Inspector Gadget och Power Rangers, så sjukt bra serier! xD Bra jobbat att du fixade skjutsardagen, verkade som att du hade fullt upp. Du måste ju lägga upp ett generellt schema sen när det är bestämt vilka danslektioner du ska gå och sånt, så att vi kan se hur fullt upp du har med barnen och allt. :) Idag är min lediga dag. Ska slacka heeeela dagen, sen köpa en pizza och kolla på 300 på 6:an ikväll. THIS IS SPARTA! Hade gött!

2011-09-29 @ 12:30:48
Postat av: Milla

Jag får inte riktigt melodin att passa till den texten... Blir att leta upp den på youtube! Och sola till oss alla här i grålandet för detta är inge kul x) Då kan du vara brun som en grek medan vi är vita som lik när vi går på konsum :D

2011-09-29 @ 20:07:53
Postat av: Jasmin

Båda är sjukt gamla också, vilket betyder, att inga bra serier görs nuförtiden. :P Kollade du länken? ;D

ÅH, go'pizza! Det lät skönt. Hoppas det var mysigt!

2011-09-29 @ 21:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0